مزایا و معایب استفاده از چندین مانیتور

مزایا و معایب استفاده از چندین مانیتور

آیا شما به دنبال افزایش بهره‌وری در کسب و کار کوچک خود هستید؟ برخی از کارآفرینان و حرفه‌ای‌ها به دنبال استفاده از چندین مانیتور کامپیوتری هستند و این موضوع می‌تواند برای آن‌ها نفع داشته باشد. این نوع چینش می‌تواند به طور بالقوه کارایی، بهره‌وری و حتی انعطاف پذیری را در موقعیت مکانی بهبود بخشد.

اما همچنین برخی از نقص‌های بالقوه نیز وجود دارد، از محدودیت‌های پولی و کمبود فضا گرفته تا حواس‌پرتی و غیره. اگر شما در نظر دارید از مانیتورهای چندگانه برای دفتر و محل کار خودتان یا اتاق بازیتان استفاده کنید، ما در ساویس‌گیم برخی از جوانب مثبت و منفی ماجرا را برایتان شرح داده‌ايم. با ما همراه باشید.

 

 

مزایای استفاده از چند مانیتور

مزایا و معایب استفاده از چندین مانیتور

جابه‌جایی آسان بین چندین برنامه

استفاده از چندین مانیتور محبوبیت بالایی در بین طراحان و برنامه‌نویسان دارد. شما می‌توانید به طور هم‌زمان از چندین برنامه استفاده کنید بدون اینکه نیاز باشد هی بین برنامه‌ها جابه‌جا شوید و وقت‌تان بیهوده تلف شود. به عنوان یک کاربرد مناسب آن برای برنامه‌نویسان می‌توان به کُد زدن در یک نمایشگر و دیدن پیش‌نمایش زنده‌ی آن در دیگری اشاره کرد.

 

مزایا و معایب استفاده از چندین مانیتور

ارتباط مؤثرتر و بهتر

امروزه دور کاری و کار در منزل شدت بیشتری گرفته و با توجه به مشکلات اخیر جهانی این شدت بیشتر نیز شده است. کارکنان برای ارتباط با کارفرمایان از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند از جمله اسکایپ و غیره، چنانچه از یک مانیتور استفاده کنید ناچاراً وسط گفت‌وگو مجبور به بستن صفحه‌ی ارتباط هستید تا به عنوان مثال یک فایل کاری را ارجاع دهید ولی اگر از چندین مانیتور استفاده کنید، می‌توانید این کار را به طور هم‌زمان انجام دهید و صفحه‌ی چت همیشه باز باشد.

 

مزایا و معایب استفاده از چندین مانیتور

محیط کار پویا و منعطف

استفاده از مانیتور دوم برای کسانی که از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند نیز خیلی مفید است. به عنوان مثال ادمین‌ها و فعالین حوزه‌ی سایت می‌توانند تقریباً تمام کارهای خود را به وسیله‌ی لپ‌تاپ انجام دهند و سپس برای بازبینی نهایی لپ‌تاپ خودشان را به یک مانیتور بزرگتر وصل کنند تا نتیجه‌ی کار خود را بهتر مشاهده کنند. تقریباً 70 درصد فعالان حوزه‌ی وب و شبکه از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند و یک مانیتور دوم می‌تواند برای آن‌ها مفید و کارا باشد.

 

معایب استفاده از چندین مانیتور

مزایا و معایب استفاده از چندین مانیتور

هزینه‌ی اضافه

طبیعتاً استفاده از مانیتور اضافه نیازمند هزینه است. به علاوه‌ی خرید مانیتور شما احتمالاً به یک استند یا نگهدارنده نیز نیاز خواهید داشت. درست است که مانیتورهای ارزان قیمت هم پیدا می‌شود، اما به هر حال فاکتور قیمت همیشه یک نکته‌ی حائز اهمیت بوده است.

 

مزایا و معایب استفاده از چندین مانیتور

فضای کمتر روی میز کامپیوتر

بدون شک استفاده از دو یا چند مانیتور فضای بیشتری نیز از میز کارتان اشغال خواهد کرد. مانیتورهای جدید به مانند مانیتورهای CRT خیلی جاگیر نیستند ولی باز هم بسته به فضای میزتان ممکن است باعث شلوغی و به هم ریختگی آن شوند و این امر تأثیر منفی بر سلامت روان و بهره‌وری شما خواهد گذاشت. گذشته از آن شاید حتی نیازمند خرید میز دوم نیز باشید.  که خود این نیز یک هزینه‌ی اضافه است.

 

مزایا و معایب استفاده از چندین مانیتور

احتمال به وجود آمدن حواس‌پرتی بیشتر

یکی از عواملی که مردم را به استفاده از چند مانیتور سوق می‌دهد انجام چندین کار به صورت همزمان است. ولی برخی نیز ممکن است از آن برای شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. این ایمیل‌ها و نوتیفیکیشن‌ها حواس شما را از پروژه‌ی اصلی پرت خواهد کرد. حتی دانشمندان به این نتیجه رسیدن که انجام چند کار به طور هم‌زمان استراتژی خوبی نیست.

در همین راستا یک دانشمند عصب شناس از MIT به نام آقای ارل میلر در گفت‌وگویی با گاردین گفته بود که وقتی مردم فکر می‌کنند در حال انجام چندین کار همزمان هستند. در حقیقت آن‌ها به سرعت از یک کار به دیگری جابه‌جا می‌شوند و این عمل آن‌ها هزینه‌هایی در بر خواهد داشت که این استراتژی را خیلی کارا نشان نمی‌دهد.

در پایان هر پیشنهاد و انتقادی داشتید با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها