برترین فیلم‌های وین دیزل (Vin Diesel) در طول تاریخ

برترین فیلم‌های وین دیزل (Vin Diesel) در طول تاریخ

وین دیزل حدود 4 دهه است که ایفای نقش می‌کند. پس از درخشش در فیلم نجات سرباز رایان تقریباً هميشه پای ثابت فیلم‌های پرفروش بوده است. وین دیزل بیشتر این مقبولیت را مدیون ایفای نقش در فرانچایزهای سریع و خشن و دنیای سینمایی مارول است. وین دیزل با درخشش در نقش‌هایی چون دومنیک تورنتو خودش را به عنوان یک بازیگر سطح اول معرفی کرد. و علیرغم ایفای نقش در فیلم‌های ضعيف‌تری چون Bloodshot و The Last Witch Hunter، این جایگاه خود را از دست نداد.

نام و جایگاه وین دیزل سال‌ها محبوبیت و مقبولیت را به دنبال دارد. طوری که فیلم‌های سه ایکس و The Pacifier از همان روز اول عرضه گیشه‌ها را درنوردیدند. ارزش ایفای نقش وین دیزل در فیلم‌های مختلف به بیش از 11 میلیارد دلار می‌رسد. و این جایگاه بالای این هنرپیشه را می‌رساند.

دلایل درخشش این هنرمند توانا بسته به فیلم متفاوت است. علت اقبال فوق‌العاده به سریع و خشن 7 یک چیز است و علت استقبال از سریع و خشن 6 یک چیز دیگر. هر چه که باشد این موفقیت‌ها وین دیزل را به یکی از بزرگ‌ترین ستارگان هالیوود بدل کرده است.

نوشتار مرتبط: Chris Evans معرفی 5 فیلم برتر – کریس ایوانز

برترین فیلم‌های وین دیزل (Vin Diesel) در طول تاریخ

وین دیزل با The Pacifier در موفقیت غوطه‌ور شد

اگر شما یک ستاره‌ی اکشن بزن بهادر در هالیوود باشید، حتماً باید یک فیلم برای مخاطب نوجوان هم بازی کرده باشید.

یک مرد تنومند که با بچه‌ها دم خور می‌شود تبدیل به فرمول موفقیت و تضمین شده‌ای در هالیوود شده است. آرنولد شوارتزنگر این تجربه را با Kindergarten Cop داشته است. Dave Bautista نیز تجربه‌ی مشابهی با My Spy داشته‌اند. وین دیزل هم این سنت را با The Pacifier به جای آورد. فیلم The Pacifier یک اثر نوجوانانه محصول سال 2005 بود که اکنون به دست فراموشی سپرده شده است. اما در زمان اکران یک ماشین پول سازی تمام عیار بود.

نوشتار مرتبط: Mark Wahlberg معرفی 5 فیلم برتر – مارک والبرگ

برترین فیلم‌های وین دیزل (Vin Diesel) در طول تاریخ

سریع و خشن تولد یک فرانچایز مطرح برای وین دیزل بود

کسی روی موفقیت این بازی حساب باز نکرده بود. سریع و خشن یک فیلم اکشن معمولی با بودجه‌ی محدود بود که تنها 38 میلیون دلار آب خورده بود. در تابستان سال 2001 قرار نبود فیلمی یارای رقابت با فیلم اول آنجلا جولی در نقش Tomb Raider را داشته باشد. اما یک اتفاق غیرمنتظره رخ داد. تماشگران استقبال گسترده‌ای به فیلم سریع و خشن داشتند. این فیلم با فروش 206.4 میلیون دلاری همه را متعجب کرد و پایه‌گذار یک فرانچایز مطرح در سینما شد.

نوشتار مرتبط: Scarlett Johansson معرفی 5 فیلم برتر – اسکارلت جوهانسون

سه ایکس فروش شگفت‌انگیزی در گیشه‌ها رقم زد

در اوایل 2000 ورزش‌های هیجانی و خطرناک فوق‌العاده محبوب بودند و وین دیزل نیز همینطور. روی کاغذ ترکیب این 2 یک موفقیتی تضمین شده بود. و همینطور هم شد. فروش سه ایکس محصول سال 2002 فوق‌العاده بالا بود و رقم 267.2 میلیون دلاری را به ثبت رساند. این فیلم با ساختار جذاب خود مخاطبان جوان را هدف قرار داده بود. در دورانی که فرانچایز جمیز باند به تکرار افتاده بود، سه ایکس با ارائه‌ی ساختاری جدید موفقیت بزرگی را رقم زد.

نوشتار مرتبط: پنج فیلم برتر – جیک جیلنهال Jake Gyllenhaal

برترین فیلم‌های وین دیزل (Vin Diesel) در طول تاریخ

بازگشت زاندر کیج در سال 2017 مورد استقبال بازار چین قرار گرفت

پس از 15 سال وین دیزل با بازگشت زاندر کیج به دنیای سه ایکس بازگشته بود. با این‌که او در فیلم دوم به نوعی کشته شده بود اما مگر مرگ می‌توانست وین دیزل را متوقف کند؟

بازگشت زاندر کیج اقبالی در بازار ايالات متحده نداشت. افتتاحیه‌ی این فیلم تنها 20 میلیون دلار بود. این رقم برای فیلمی که 85 میلیون دلار خرج تولیدش شده بود رقمی نبود. اما بازارهای جهانی به کمک این فیلم آمدند.

بازگشت زاندر کیج بیش از 300 میلیون دلار در بازار جهانی فروخت و نیمی از آن متعلق به بازار چین بود. به عبارت دقیق‌تر 164 میلیون دلار به بازار چین اختصاص داشت و یک تنه این فیلم را به سودآوری رسانده بود.

نوشتار مرتبط: معرفی پنج فیلم برتر – کیرا نایتلی Keira Knightley

سریع و خشن 2009 خون تازه‌ای به رگ‌های این فرانچایز وارد کرد

شاید اکنون تصورش سخت باشد ولی زمانی فرا رسیده بود که سریع و خشن به آخر خط رسیده بود. پس از 2 فیلم متوالی که وین دیزل و پاول واکر فقید به صورت همزمان در آن حضور نداشتند، به نظر می‌رسید که این فرانچایز کارش تمام است. اما بالأخره این مهم در سال 2009 رخ داد. و همه‌ی ستارگان در کنار هم جمع شده بودند. این با استقبال خوبی روبه‌رو شد و در هفته‌ی اول 70 میلیون دلار به دست آورد. در ادامه نیز فروش جهانی فیلم به 359 دلار رسید که رقم فوق‌العاده‌ای بود.

نوشتار مرتبط: 13 فیلم ترسناک برتر سال 2021 که خواب را از چشمانتان خواهند گرفت

برترین فیلم‌های وین دیزل (Vin Diesel) در طول تاریخ

نجات سرباز رایان یک اثر فراموش نشدنی و فوق‌العاده پرفروش‌ است

باورتان بشود یا نه زمانی بود که فیلم‌ها نام وین دیزل را روی کاور پررنگ نمی‌کردند. فیلم نجات سرباز رایان محصول همان دوران است. فیلمی محصول 1998 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ. در فیلم نجات سرباز رایان وین دیزل جزو نقش‌های اصلی نبود. اما همین نقش کوتاه موجب معرفی او به جهانیان شد.

نوشتار مرتبط: معرفی فیلم گودزیلا در برابر کونگ Godzilla vs. Kong، جنگی برای تصاحب قلمرو

وین دیزل با سریع و خشن 5 به قله‌های جدیدی رسید

برای ساخت پنجمین شماره از یک فرانچایز شما باید چیز ویژه‌ای برای عرضه داشته باشید. پیش از این فیلم‌های سریع و خشن اصلاً به پرفروشی مرد عنکبوتی یا جنگ ستارگان نبودند. البته نیازی هم نبود چرا بودجه‌ی ساخت آن‌ها هم اندازه نبود. تا قبل از عرضه‌ی سریع و خشن 5 هيچکدام از شماره‌های پیشین به فروش 360 میلیون دلاری هم نرسیده بودند. اما این نسخه معادله را عوض کرد. سریع و خشن 5 با فروش 630 میلیون دلاری جهشی 75% را نشان می‌داد. همچنین این فیلم باور عمومی در خصوص ناموفق بودن فیلم‌های ماه آوریل را هم کنار زد.

نوشتار مرتبط: معرفی فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر Zack Snyder’s Justice League، روایتی تازه

برترین فیلم‌های وین دیزل (Vin Diesel) در طول تاریخ

فیلم نگهبانان کهکشان همه‌ی انتظارات را در هم کوبید

با نگهبانان کهکشان وین دیزل بالأخره وارد دنیای سینمایی مارول شد. البته برخلافِ هنرنمایی‌های قبلی در این فیلم شاهد چهره‌ی او نبودیم. او صداپیشگی شخصیت گروت را برعهده داشت. با تنها یک دیالوگ “من گروت هستم.” صدای منحصر به فرد وین دیزل به مقبولیت این شخصیت کمک شایانی کرد. و دیزل با تجربه‌ی ایفای نقش در این فیلم یک اثر متفاوت را در کارنامه‌ی هنری خود به ثبت رساند.

نگهبانان کهکشان موفقیت بالایی به همراه داشت. از فروش 330 میلیون دلاری در ایالات متحده گرفته تا 770 میلیون در بازار جهانی. این فیلم ابر قهرمانی پایه‌گذار یک مجموعه‌ی موفق شد.

نوشتار مرتبط: معرفی انیمیشن ارویگ و جادوگر Earwig and the Witch، شیطنت‌های کودکانه

وین دیزل با سریع و خشن 6 تابستان 2013 را به آتش کشید

سریع و خشن 6 تاریخ اکران مجموعه را به تابستان بازگردانده بود و هیجان نیز به این فرانچایز بازگشت. فروش جهانی این فیلم فوق‌العاده بود. 789 میلیون دلار برای سریع و خشن 6 فرای تصور بود. این موفقیت برای شخص وین دیزل نیز حائز اهمیت بود و او را وارد باشگاه 700 میلیون دلاری‌ها کرده بود.

همه‌ی این موفقیت‌ها در حالی بود که نزدیک بودن زمان اکران فیلم به روز درگذشتگان جنگ دست‌اندرکاران را نگران این کرده بود که مبادا فروش فیلم ضربه بخورد. اما در نهایت مشخص شد که این نگرانی‌ها بی‌جا بود. و وین دیزل باری دیگر خوش درخشید.

نوشتار مرتبط: معرفی فیلم کد هشت Code 8، انسان‌هایی با توانایی‌های ویژه

برترین فیلم‌های وین دیزل (Vin Diesel) در طول تاریخ

نگهبانان کهکشان 2 سال 2017 را با موفقیت پشت سر گذاشتند

تابستان سال 2017 نگهبانان کهکشان 2 در حالی راهی سینماها شد که پر بود از شخصیت‌های ناشناخته. شخصیت‌های دست چندم کمیک که کمتر کسی به آن‌ها اهمیت می‌داد. اما موفقیت فیلم باعث شد که این شخصیت‌های دست چندم به ستارگانی دست اول بدل شوند. حال همه استار لرد و گروت را می‌شناسند و مشتاق ماجراجویی‌های آن‌ها با راکون فضایی هستند.

نگهبانان کهکشان 2 با فروش 869 میلیون دلاری خود موفقیت دیگری برای وین دیزل بود. این فیلم بزرگ‌ترین ایفای نقش وین دیزل پس از سریع و خشن است. شخصیت جذاب این نسخه که دیزل آن را صداپیشگی می‌کرد نیز “بچه گروت” بود. جالب است که کمپین تبلیغاتی این فیلم هم حول گروت می‌چرخید و این نشان از جایگاه وین دیزل می‌باشد.

نوشتار مرتبط: معرفی فیلم رفتگران فضایی Space Sweepers، زباله‌های ارزشمند

وین دیزل با فیلم سرنوشت سریع و خشن محصول 2017 به درخشش خود ادامه داد

فیلم سریع و خشن 2017 نسبت به عنوان پیشین ضعیف‌تر عمل کرد و این اتفاق کم سابقه‌ای بود. البته چه انتظاری داشتید، نسخه‌ی قبلی سریع و خشن 7 بود که حسابی گیشه‌ها را لرزاند. سرنوشت سریع و خشن با فروش 1.2 میلیارد دلاری دومین فیلم پرفروش این فرانچایز است. این فیلم همچنین بازار چین را درنوردید. فروش آن در بازار چین 393 میلیون دلار بود. عملکرد این فیلم در بازار ایالات متحده هم چندان بد نبود. 226 میلیون دلار درآمد آن در بازار ايالات متحده بود. سرنوشت سریع و خشن با بازی وین دیزل نشان داد که لزوماً نباید همه‌ی دنباله‌ها از شماره‌ی قبلی بیشتر بفروشند.

نوشتار مرتبط: معرفی فیلم مست عشق؛ به علاوه‌ی اطلاعات تکمیلی و تاریخ اکران

برترین فیلم‌های وین دیزل (Vin Diesel) در طول تاریخ

وین دیزل با سریع و خشن 7 مرزها را جابه‌جا کرد و به آسمان‌خراش رسید

با این که سریع و خشن 7 همانطور که از اسمش مشخص است، هفتمین شماره از این فرانچایز است، اما به هيچ‌وجه یک اثر معمولی و تکراری نبود. کارگردان این فیلم تغییر کرده بود و جیمز وان در این جایگاه نشسته بود.

سریع و خشن 7 آخرین حضور پاول واکر هم به شمار می‌رفت. پس از مرگ دلخراش او در سال 2013 فیلم‌نامه تغییرات زیادی به خود دید و تبدیل به حسن ختامی برای این شخصیت شد. با توجه به اینکه مشخص شد این فیلم آخرین ایفای نقش این هنرپیشه‌ی فقید است. افراد زیادی مشتاق به تماشای آن در سال 2015 شدند. سریع و خشن 7 فروش فوق‌العاده‌ای در کشورهای مختلف تجربه کرد. به خصوص در چین که 369 میلیون دلار سود به جیب سازندگان روانه کرد. در نهایت هم فروش جهانی آن از 1.563 میلیارد دلار گذر کرد.

این بود برترین فیلم‌های وین دیزل، امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. در پایان لطفاً نظر خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. کدام یک از آثار این بازیگر مورد توجه شما بوده است؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها