هجوم سودجویان به بازار SSD و هارد دیسک پس از محبوبیت Chia Coin

هجوم سودجویان به بازار SSD و هارد دیسک پس از محبوبیت Chia Coin

به گزارش ساویس‌گیم، محبوبیت Chia Coin به‌زودی کمبود SSD و هارد دیسک را در جهان پدیدار خواهد کرد. پس از این‌که درخواست‌ها برای خرید SSD و فضای ذخیره‌سازی کارآمد افزایش یافت، شرکت‌های چینی به سراغ تولید SSDهای مخصوص استخراج رمز ارز رفته‌اند. و به زودی شاهد عرضه‌ی آن‌ها خواهیم بود.

رمز ارز Chia Coin توسط خالق BitTorrent یعنی Bram Cohen به بازار آمده است. حال مزیت این رمز ارز چیست؟ چرا Chia Coin به یک‌باره محبوب شده است؟ دلیل این اتفاق اینجاست که برخلاف سایر رمز ارزها که متکی بر توان پردازش گرافیکی بالا هستند، Chia Coin فقط به SSD یا هارد دیسک سریع نیاز دارد. عمده فروشان چینی در همین لحظه گزارش می‌دهند که با کمبود حافظه‌های ذخیره‌سازی مواجه شده‌اند. هارد دیسک‌های 8 ترابایتی ناموجود شده‌اند و به نظر می‌رسد که سایر حجم‌ها نیز به زودی ناموجود خواهند شد.

پروسه‌ی استخراج رمز ارز Chia Coin به فضای خالی زیادی در SSD یا HDD شما نیاز خواهد داشت. در این عملیات خوانش و نوشتار زیادی انجام خواهد گرفت. با توجه به این اوصاف به جز سرعت، پایداری نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. بنابراین SSD و هارد دیسک‌های خانگی اصلاََ مناسب این منظور نیستند. به همین منظور شرکت‌های چینی به تولید هارد درایوهای مخصوص روی آورده‌اند.

نظر شما در خصوص این موضوع چیست دوستان؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها