فیل اسپنسر: روند تصاحب بتزدا در 2021 نهایی خواهد شد

بتزدا

به گزارش ساویس‌گیم، بدون شک بزرگ‌ترین اتفاق سال 2020 تصاحب زنیمکس (شرکت مادر بتزدا) توسط مایکروسافت بود. تصاحبی که همه را غافلگیر کرد، به خصوص با آن رقم نجومی. البته این توافق هنوز نهایی نشده است و به گفته‌ی فیل اسپنسر روند نهایی شدن آن در 2021 به سرانجام خواهد رسید.

فیل اسپنسر به تازگی در جدیدترین پادکست میجور نلسون شرکت کرده است. فیل بزرگ در این مصاحبه از خشنودی خود بابت این اتفاق سخن گفته و به این نکته اشاره کرده است که با نهایی شدن این مهم پتانسیل عناوین نقش‌آفرینی ایکس‌باکس فوق‌العاده خواهد شد.

فیل اسپنسر

زمانی که آن‌ها به فکر گسترش و بزرگ شدن افتادند، من بسیار مفتخر بودم که جزئی از آن گفت‌وگو بودم. واقعاً جای خوشحالی دارد که آن‌ها تصميم گرفتند بخشی از ایکس‌باکس باشند. سال 2021 زمانی خواهد بود که این توافق نهایی خواهد شد. در حقیقت در حال حاضر روند اداری کار در پیش است و من احساس خوبی در این‌باره دارم. آن‌ها در حال حاضر مشغول انجام فعالیت‌های روتین خود هستند و ما هنوز صاحب آن‌ها نشدیم.

نکته‌ی دیگری که می‌خواهم به آن اشاره کنم، برخورد مناسب مدیران بالادستی مایکروسافت از جمله ساتیا نادلا با ایده‌ی ما بود. من به نزد آن‌ها رفتم و این ایده را با آنان در میان گذاشتم و اعلام کردم که بخش ایکس‌باکس به خوبی در حال پیشرفت است و سودآوری خوبی نیز دارد. آن‌ها واقعاً به ایکس‌باکس باور دارند. منظور من این است که در آن دوشنبه‌، آن دوشنبه‌ی تاریخی که این خبر را اعلام کردم، من شب قبلش اصلاً نخوابیده بودم. احساس نگرانی، هیجان، آشفتگی و همه‌ی احساسات به من رو آورده بودند.

و بعد ما سکوت کردیم، واقعاً جالب بود که واکنش طرفداران ایکس‌باکس را ببینیم و همچنین استودیوهای داخلی بتزدا. چرا که آن‌ها واقعاً برای ادامه‌ی کار حیاتی خواهند بود. خبر فوق‌العاده هیجان‌انگیزی بود. من نمی‌توانم صبر کنم تا این توافق نهایی شود و ما به شکل یک تیم واحد همکاری کنیم. من برای پروژه‌های آینده‌ی بتزدا بسیار هیجان‌زده هستم، برخی مانند Starfield معرفی شده‌اند و خیلی‌ها هم هنوز رونمایی نشده‌اند.

من فکر می‌کنم که اضافه شدن آن‌ها به ما شگفت‌انگیز خواهد بود. من وقتی به پتانسیل عناوین نقش‌آفرینی آینده‌ی خودمان فکر می‌کنم واقعاً هیجان‌زده می‌شوم. Obsidian, inXile,Playgrounds و بتزدا، این‌ها استاد نقش‌آفرینی سازی هستند. از این‌ها گذشته به پتانسیل عناوین شوتر اول شخص نیز نگاهی بیاندازید، ما اکنون id software را در کنار 343 داریم. همین مهم ظرفیت شوتر سازی ما را دو برابر می‌کند. من به 2021 خوشبینم و بتزدا بخش بزرگی از خوش‌بینی من را تأمین کرده است.

استارفیلد

در ادامه‌ی سال 2021 ما عناوینی همچون Ghostwire Tokyo (جدیدترین اثر استاد میکامی) و Deathloop (از سازندگان Dishonored) را خواهیم داشت. نکته‌ی جالب ماجرا اینجاست که این عناوین انحصاری زمانی PS5 هستند. چرا که قرارداد مذکور پیش از توافق مایکروسافت و بتزدا بسته شده بود. به نظر بزرگ‌ترین‌ بازی بتزدا در 2021 استارفیلد باشد. عنوانی کاملاً جدید در طول 25 سال گذشته‌ی این استودیو. شایان ذکر است که این بازی با نسخه‌ی بهبود یافته‌ی موتور بازی‌سازی Creation ساخته می‌شود. نکته‌ی دیگر این‌که بتزدا به طور رسمی عرضه‌ی این بازی را در سال 2021 تأیید نکرده است. اما شواهد و قرائن می‌گوید که این بازی در پائیز 2021 عرضه خواهد شد.

خب همراهان نظرتان چیست؟ به این توافق خوش‌بین هستید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها