بررسی بازی Like a Dragon: Infinite Wealth

بررسی بازی Like a Dragon: Infinite Wealth بررسی بازی مثل اژدها ثروت بی نهایت ایچیبان کاسوگا کیریو کازوما

چهار سال از متلاشی شدن خانواده‌های اصلی یاکوزا می‌گذرد و آغاز دوره جدیدی است که در آن ژاپن از نفوذ مافیای یاکوزا آزاد شده. به عنوان هشتمین عنوان اصلی از فرنچایز یاکوزا «Like a Dragon: Infinite Wealth» به عواقب آن حادثه می‌پردازد! بررسی بازی Like a Dragon: Infinite Wealth را در ساویس‌گیم بخوانید.

مقاله مرتبط:  5 فرنچایز بازی برتر که تغییر نام داشته‌اند 

این مجموعه نام قدیمی «یاکوزا» را پس از وقایع بازی‌های گذشته کنار گذاشت و به نام جدید «مثل اژدها» یا لایک دراگون تغییر نام داد که خود سرآغاز تغییری در گیم پلی و سبک بازی هم بود! با بازگشت دوباره کیریو به خط مقدم، آیا او موفق خواهد شد تا با وجود سبک جدید بازی، سبک مبارزه خود را حفظ کند؟

کیریو و کاسوگا در بحبوحه یک مأموریت برای تحقیق درباره یک فرد گم شده در جزیره هاوایی آمریکا با هم برخورد و خود را در میانه درگیری بین دو جبهه می‌بینند که برای کسب قدرت رقابت می‌کنند. این تنها آغاز ماجرای یاکوزا 8 است.

هشدار اسپویل ملایم در پاراگراف بعدی!

اتفاقات بازی «مثل اژدها: ثروت بی‌نهایت» یک بار دیگر به مرور گذشته شخصیت «کاسوگا ایچیبان» می‌پردازد، قبل از اینکه او تبدیل به شخصیت اصلی شود که قسمت‌های بعدی سری را در نبود «کیریو کازوما» هدایت کند. شخصیت «کاسوگا ایچیبان» پس از معرفی برای اولین بار در قسمت قبلی «یاکوزا: مثل اژدها» با استقبال خوبی روبرو شد. اما با افزایش تقاضا برای بازگشت قهرمان قسمت‌های قبلی، «Kiryu»، سازنده، «Ryu Ga Gotoku»، با اعلام بازگشت پیش بینی شده پاسخ داد و آن را به عنوان پیوندی بین دوران باستانی یاکوزا و هموار کردن راه برای آینده فرنچایز قرار داد. گذار به دورانی که در آن یاکوزا وجود ندارد، شاید کمی سخت باشد!

بازگشت «کیریو» پس از معرفی غافلگیرکننده‌اش در بازی «مثل اژدها گایدن» با استقبال گسترده‌ای روبرو شد، که راه را برای رویدادهای قسمت فعلی Like a Dragon: Infinite Wealth هموار کرد، حال او را به عنوان یکی از شخصیت‌های قابل بازی در کنار کاسوگا ایچیبان می‌بینیم. با این حال، ناامیدکننده است که وقایع اساساً حول محور کیریو نمی‌چرخند و سازندگان او را به یک شخصیت ثانویه با ظاهری کسل کننده تبدیل کرده‌اند. زیرا حضور او یک هدف را دنبال می‌کند و آن هموار کردن راه برای یک دوره جدید به رهبری کاسوگا ایچیبان است!

از سوی دیگر، بازی Like a Dragon: Infinite Wealth یکی از بهترین داستان‌های این مجموعه را با روایت عالی ارائه می‌کند. با الهام از بسیاری از عناصر متمایز کننده قسمت‌های قبلی، به ویژه یاکوزا زیرو! جایی که سبک روایی یاکوزا زیرو در انتقال وقایع بین دو شخصیت برای هر فصل داستان به زیبایی ارائه شد تا سرانجام مسیرهای آن‌ها در فصل پایانی به هم برسد. 

ایچیبان کاسوگا در حال مکالمه با کیریو کازوما درباره خواستگاری در بالکن

قسمت هفتم مجموعه، یاکوزا: مثل اژدها، نقطه عطف سری و جرقه‌ای است که کل تجربه را بازسازی کرد. شما خواه ناخواه زمان بیشتری را در محتوای جانبی صرف خواهید کرد تا زمانی که بتوانید مأموریت‌های اصلی را از سر بگیرید! به لطف مدل مدرنی که برای اولین بار در یاکوزا 8 Like a Dragon: Infinite Wealth ارائه می‌شود، این مجموعه توانست با موفقیت هویت خود را از سبک مبارزه خیابانی به سبک نوبتی که مخلوطی از سبک قدیمی مبارزه‌ای است برای ایجاد یک مدل منحصر به فرد در نوع خود و متمایز کردن آن از سایر تجربیاتی که از الگوی مبارزات نوبتی استفاده می‌کنند، تغییر دهد.

نبردها اکنون به شما امکان می‌دهند در یک فضای محدود حرکت کنید تا محل خود را با دقت انتخاب کرده و بتوانید حملات را مستقیماً هدایت نمایید، جایی که همزمان تعداد زیادی از دشمنان برای وارد آوردن بیشترین خسارت وارد میدان می‌شوند. همچنین امکان تعامل با محیط از طریق برداشتن سلاح‌های پراکنده در میدان جنگ برای افزودن حملات بیشتر وجود دارد.

شخصیت Kiryu همچنین سبک‌های مبارزاتی چندگانه خود را که او را در بازی Yakuza ۰ متمایز می‌کرد، به همراه دارد. این بار او با ارائه توانایی‌های رزمی مختلف که می‌تواند آزادانه بین آن‌ها سویچ کند، از سبک نوبتی استفاده گسترده‌ای خواهد کرد. با توانایی Ultimate خود، کیریو می‌تواند به حالت کلاسیک Brawler سویچ کند و حالت Turn-based را کنار بزند!

ایچیبان کاسوگا سوار بر دلفین در هاوایی

این سری برای اولین بار به خارج از «ژاپن» می‌رود، در حرکتی که در گذشته دستیابی به آن دشوار بود؛ به دلیل تمرکز رویدادهای «یاکوزا» در شهرهای محدودی از ژاپن. با این حال، با پایان دوره «یاکوزا» و تغییر نام به «مثل اژدها»، گسترش به شهرهای دیگر خارج از محدوده ژاپن به یک گزینه در دسترس برای سازندگان تبدیل شد. البته شهرهایی مانند کوموروچو و یوکوهاما، کماکان در دسترس هستند.

جزیره هاوایی طیف گسترده‌ای از محتوای جانبی را ارائه می‌دهد، با گزینه‌های تعاملی زیادی که به شما امکان می‌دهند با شخصیت‌های گذرا دوستی برقرار کنید و در برخی از فعالیت‌های جانبی شرکت نمایید. علاوه بر همه این‌ها، ما افزایش نرخ عناصر و ویژگی‌های سرزندگی و پویایی محیط شامل تغییر آب و هوا به طور خودکار یا سفارشی کردن برخی رویدادها برای نمایش در دوره‌های خاص از روز را داریم!

همچنین یاکوزا 8 با خود مکانیسم‌های گیم‌پلی جدیدی را می‌آورد که قبلاً هرگز معرفی نشده‌اند. به عنوان مثال، شما می‌توانید برای اولین بار پس از نزدیک شدن به دریا، شنا کنید یا حتی برای کشف گنجینه‌های مدفون غواصی کنید. قابلیت جالب دیگر، وسایل حمل و نقل درون شهری هستند، مانند سوار شدن به اتوبوس‌های توریستی که شما را به یک سفر کوتاه به برجسته‌ترین مقاصد گردشگری در جزیره هاوایی می‌برند!

ایچیبان کاسوگا در حال مبارزه با دنی ترخو در یاکوزا 8 بررسی بازی Like a Dragon: Infinite Wealth

سیستم mini-boss نیز در جهان یاکوزا 8 بازیابی شده است تا چالش بیشتری را در ازای جوایز ارزشمند و توانایی بالا بردن آسان‌تر سطح شخصیت‌هایتان فراهم کند. برای مثال، با تغییر ساختار مناطق Dungeon که نسبت به قبل انعطاف‌پذیرتر شده‌اند، مراحل اکنون چندین مسیر را برای تکمیل بدون درگیر شدن در بسیاری از نبردهای طاقت‌فرسا ارائه می‌دهند.

بازی Like a Dragon: Infinite Wealth توانست یکی از بهترین مدل‌های نقش آفرینی را در این صنعت ارائه دهد که از طریق آن هویت جدیدی را برای سری تعریف کرد. علاوه بر ارائه یکی از بهترین پلان‌های روایی با ویژگی عالی و تنوع در سبک‌های بازی، که آن را به ریبوتی موفقیت‌آمیز تبدیل کرده است!

نقاط مثبت:

  • داستان جذاب و درگیر کننده
  • فعالیت‌های جانبی متنوع
  • گرافیک چشم‌نواز

نقاط منفی:

  • باس‌های بازی مثل قدیم نمادین نیستند
  • فاصله گرفتن از فرهنگ ژاپن برای طرفداران قدیمی ناراحت کننده است
  • فقدان آن طنز ناب و جسورانه یاکوزایی!

امتیاز ساویس‌گیم: 8.5 از 10

بازبینی تصویری

کازوما کیریو با صورت زخمی و موهای رنگ کرده سوار ماشین یاکوزا 8 بررسی بازی Like a Dragon: Infinite Wealth

داستان مثل همیشه درخشان است

مرتبط:  سیستم مورد نیاز Like a Dragon: Infinite Wealth 

فضایی ها در حال ربودن گاو یاکوزا 8

فعالیت‌های جانبی همیشه نقطه قوت سری بوده‌اند

بیشتر بخوانید:  بررسی بازی Like a Dragon Gaiden 

ایچیبان کاسوگا موج سواری بررسی بازی Like a Dragon: Infinite Wealth

دور شدن از فرهنگ ژاپنی را برنمی‌تابم…

FINAL VERDICT

Like a Dragon: Infinite Wealth was able to offer one of the best role-playing models in the industry, through which it defined a new identity for the series. In addition to providing one of the best narrative experiences with great features and variety in game mechanics, which has made it a successful reboot

:Pros

  • Fascinating and engaging story
  • Various side activities
  • Eye-catching graphics

:Cons

  • Game bosses are not as iconic as they used to be
  • The distance from Japanese culture is uncomfortable for long-time fans
  • The fading of the usual humor of Yakuza games

SavisGame Score: 8.5 out of 10

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها