گوگل اعلام کرد که سرویس استادیا به‌زودی تعطیل خواهد شد

گوگل اعلام کرد که سرویس استادیا به‌زودی تعطیل خواهد شد

سرویس استریم بازی گوگل استادیا ژانویه ۲۰۲۳ تعطیل خواهد شد. پس از تنها ۳ سال، گوگل سرويس استریم استادیا را تعطیل خواهد کرد.

فیل هریسون، مدیر گوگل استادیا اعلام کرد که به دلیل عدم موفقیت این سرویس و عدم جذب میزان کاربر مورد انتظار، این سرویس استریم بازی برای هميشه تعطیل خواهد شد.

گوگل برای جبران ضرر کاربران پول همه سخت‌افزار و بازی‌های خریده شده از طریق Google Store را عودت خواهد داد.

فیل هریسون اعلام کرد که علیرغم همه تلاش‌ها و فناوری به کار رفته در سرویس گوگل استادیا، در نهایت موفق به جذب تعداد کاربر مورد انتظار نشدند و برای همین تصمیم به تعطیلی سرویس گرفته‌ شد.

به گفته یک منبع آگاه، گوگل در حال مذاکره با توسعه دهندگانی مانند Bungie و Capcom در مورد ادغام بالقوه فناوری استریم ابری Stadia به طور مستقیم در بازی‌های آن‌ها بوده است، بدون اینکه نیازی به ارائه مشتری Stadia داشته باشند.

تعطیلی Stadia به دنبال تصمیم گوگل برای  بستن تمام تیم‌های سازنده بازی داخلی در سال گذشته صورت گرفت، که در آن زمان ادعا می‌شد به منظور تمرکز بر همکاری با استودیوهای شخص ثالث انجام گرفته است.

این تصمیم با جدایی چندین فرد بلندپایه همراه شد. که شامل رئیس سابق بخش بازی‌های Stadia یعنی Jade Raymond بود که  برای تشکیل یک استودیوی جدید به نام Haven که توسط پلی استیشن پشتیبانی می‌شود رفت  و  ۶ کارمند سابق Stadia را نیز استخدام کرد.

تعطیلی گوگل استادیا قابل پیش‌بینی ولی از طرفی تأسف آور است. این نخستین باری نیست که گوگل یک فناوری و سرویس را در نیمه راه رها می‌کند. مشابه این رویکرد را در خصوص گوگل گلس مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) شاهد بودیم. در کل نمی‌شود روی گوگل برای پشتیبانی طولانی مدت حساب باز کرد. اوج تعهد آن‌ها در اندروید خلاصه شده است. که آن هم چندان تعریفی ندارد. نظر شما در این خصوص چیست؟ امیدی به شکوفایی سرویس‌های ابری دارید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها