سرمایه‌گذاری بزرگ عربستان سعودی در هنر-صنعت بازی‌های ویدئویی

سرمایه‌گذاری بزرگ عربستان سعودی در هنر-صنعت بازی‌های ویدئویی

به گزارش ساویس‌گیم، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی (PIF) عربستان سعودی بیش از 3 میلیارد دلار سهام در ناشران برجسته‌ی بازی‌های ویدیویی آمریکایی یعنی اکتیویژن، الکترونیک آرتز و Take-Two خریداری کرده است. صندوق ثروت حاکمیت توسط ولیعهد محمد بن سلمان اداره می‌شود. شخصی که چندین بار علناً درباره‌ی علاقه‌ی خود به بازی‌ها -به ویژه فرانچایز Call of Duty از اکتیویژن- و تأثیر مثبتی که آن‌ها روی بازیکنان دارند، صحبت کرده است.

به گزارش الجزیره، در دسامبر PIF سهام اکتیویژن به ارزش تقریبا 1.4 میلیارد دلار را خریداری کرد. سپس سهام EA به ارزش حدود 1.1 میلیارد دلار را خرید. و در نهایت سهام Take-Two به ارزش 826 میلیون دلار را تصاحب کرد. یکی از شرکت‌های تابعه‌ی خیریه‌ی ولیعهد یعنی Misk نیز قبلاً خریدی داشته است. آن‌ها یک سوم از سهام شرکت بازی‌سازی ژاپنی SNK را در نوامبر سال 2020 خریداری کردند. سهمی که قصد دارد به 51٪ افزایش یابد. گفته می‌شود PIF مهمترین هدف ولیعهد است که اقتصاد عربستان را از درآمد حاصل از نفت بی‌نیاز کند.

عربستان سعودی

بر اساس اطلاعات مندرج در وب‌سایت این مؤسسه‌ی واقع در عربستان سعودی، چشم‌انداز PIF این است که “یک پایگاه سرمایه‌گذاری جهانی و تأثیرگذارترین سرمایه‌گذار در جهان باشد. پایگاهی که بتواند زمینه‌های جدید و فرصت‌هایی را ایجاد کند که اقتصاد جهانی آینده را شکل می‌دهند. در حالی که تحول اقتصادی عربستان سعودی را نیز متحول کند. سرمایه گذاری‌های PIF در شرکت‌های سازنده‌ی Call of Duty ،FIFA و Grand Theft Auto ممکن است با توجه به سابقه‌ی دیرینه‌ی عربستان سعودی در مورد نقض حقوق بشر و این واقعه که ولیعهد به قتل روزنامه نگار جمال خاشقچی متهم شده است، نگرانی هایی ایجاد کند. نگرانی‌هایی که چندان هم بی‌مورد نیست.

همراهان نظر شما در این خصوص چیست؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها