غلبه‌ی فروش دیجیتالی بازی‌ها بر فروش فیزیکی در ایام کرونا

الکترونیک آرتز EA

به گزارش ساویس‌گیم، بازار دیجیتال روز به روز در حال گسترش است. فروش دیجیتالی جای خود را به فروش فیزیکی داده است. طبیعتاً در روز‌ها و ماه‌های همه گیری جهانی ویروس، اقبال بیشتری به این بازار شد. بازار بازی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبود.

شرکت الکترونیک آرتز به تازگی گزارش 12 ماهه‌ی خود را به اشتراک گذاشته است. با نگاهی به این گزارش شاهد غلبه‌ی فروش دیجیتالی بازی‌ها بر فروش فیزیکی هستیم. غلبه‌ای که بی شک وضعیت جهانی در آن بی تأثیر نبوده است. با توجه به این گزارش بیش از 64% فروش بازی‌های EA روی کنسول‌های PS4 و  Xbox One به صورت دیجیتالی بوده است. 

EA فروش دیجیتالی

برای اینکه بهتر متوجه بزرگی این اعداد و ارقام شوید، جا دارد اشاره کنیم که این آمار برای مدت مشابه گذشته تنها 49% بوده است. یعنی حتی از نصف هم کمتر بوده است. الکترونیک آرتز (EA) یک آمار جالب توجه دیگر نیز داد. مشترکین سرویس اشتراکی EA Play از مرز 13 میلیون کاربر گذر کرده‌اند. این موفقیت هم بدون شک بی ارتباط با ادغام این سرویس با Xbox Game Pass Ultimate نیست. ناشر بزرگ بازی‌های ویدیویی صحبت‌های دیگری در خصوص فرانچایز جنگ ستارگان و مجموعه‌ی بتلفیلد نیز انجام داد؛ که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. 

خب دوستان نظرتان چیست؟ این آمار و ارقام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا فروش دیجیتالی جای فروش فیزیکی را خواهد گرفت؟ و یا اینکه این جهش صرفاً به دلیل وضعیت جهانی بوده است؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها