علت کمبود رم‌های DDR5 چیست و تا چه زمان ادامه‌دار خواهد بود؟

علت کمبود رم‌های DDR5 چیست و تا چه زمان ادامه‌دار خواهد بود؟

به گزارش ساویس‌گیم، مدتی از معرفی رم‌های فوق سریع DDR5 می‌گذرد ولی تقریباً در همه‌ی بازارها نایاب شده‌اند. برخی از تولید کنندگان نوید بهبود بازار در سال آینده‌ی میلادی را می‌دهند. ولی میکرون نظر دیگری دارد.

میکرون علت کمبود رم‌های DDR5 را ناشی از PMIC می‌داند و نه خود مموری. پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا نیمه‌ی 2022 ادامه‌دار باشد.

کمبود قطعات 2 سالی می‌شود که کمر بازار الکترونیک و متعاقباً مصرف کننده‌ی نهایی را شکسته است. در طول این مدت هیچ نشانه‌ای از بهبود دیده نمی‌شود و این وضعیت اسفبار جهانی حداقل تا 6 ماه آینده پابرجا خواهد بود.

رم ddr5 بهتر است یا ddr4

کمبود قطعات الکترونیکی روی زنجیره‌ی بزرگی از دستگاه‌ها اثرگذار است. و این اثر با کمبود و افزایش قیمت در بازار خود را نشان داده است.

خوشبختانه کمبود DDR5 خیلی حیاتی نیست، چرا که این نسل از رم‌ها هنوز به پتانسیل حقیقی خود نرسیده‌اند و تفاوت چندانی با رم‌های DDR4 ندارند. در واقع جهش از نسل چهار به پنج چندان محسوس نیست و افزایش سرعت در حال حاضر خیلی چشمگیر نیست.

بهترین رم ddr4

درست است که کاربران PC فعلاً در وضعیت مطلوبی قرار ندارند، ولی امید می‌رود در آینده‌ی نزدیک بازار به ثبات برسد و قیمت‌ها تعدیل شوند. اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

1 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها