جان مارستون در برابر آرتور مورگان؛ کدام شخصیت بهتر است؟

جان مارستون در برابر آرتور مورگان؛ کدام شخصیت بهتر است؟

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

این مقاله داستان بازی را افشا نمی‌کند، با خیال راحت مطالعه کنید. 

جان و آرتور هر دو شخصیت‌های بسیار خوبی هستند. اما به نظر می‌رسد که آرتور در به تصویر کشیدن نمادهای یک کابوی، موفق‌تر از جان مارستون عمل می‌کند. کمپانی راکستار همیشه استعداد خاصی در ساختن شخصیت‌های دوست‌داشتنی و جذاب دارد. و سری “Red Dead Redemption‌” نیز از این قائده مستثنی نیست. بین دو شخصیت‌ اصلی خوش‌ساخت، قطعاً انتخاب اینکه کدام یک از آن‌ها بهتر از دیگری است کار آسانی نیست.

مشکل اصلی ما برای پیدا کردن بهترین پروتاگونیست سری Red Dead این است که هردوی آن‌ها ارزش‌های مشترکی دارند. John و Arthur با انگیزه‌ی وفاداری و احساس مسئولیت به خانواده‌شان، به عنوان یک کابوی سرسخت این را وظیفه خود می‌‌دانند که تمام تلاش خود را در جهت رفاه خانواده‌شان به کار گیرند. هردوی آن‌ها سیب یک درخت هستند. مشخص است که این موضوع تصمیم خود راکستار بوده است.

جان مارستون و آرتور مورگان بخش زیادی از زندگی‌شان را عضو یک خانواده بودند و هر دو نیز روی یک‌دیگر تاثیر گذاشته‌اند. به طور کلی می‌توان گفت که اگر کسی از یکی از این دو خوشش آمده، قطعاً از دیگری نیز خوشش می‌آید. حتی اگر شخصی یکی از این دو را به دیگری ترجیح دهد، می‌توان گفت که این موضوع بیشتر به سلیقه‌ی آن شخص باز می‌گردد. هردو شخصیت بسیار خوب پرداخت شده‌اند و انتخاب میان آن‌ها غالبا به تفاوت‌های عینی آن‌ها مربوط است. یکی از مواردی که مربوط به این تفاوت‌های عینی می‌شود، این است که هر شخصیت چگونه به هدف خود می‌رسد. در بازی “رد دد ردیمپشن” هدف این است که بازی‌بازان به فانتزی خود که زندگی کردن در یک وسترن اسپاگتی با یک شخصیت کابوی است، برسند. پس هر شخصیتی این حس را بهتر منتقل کند، می‌تواند به عنوان شخصیت برتر انتخاب شود.

جان مارستون در برابر آرتور مورگان؛ کدام شخصیت بهتر است؟

خوبی‌ها و بدی‌های جان مارستون

شمایل‌ جان بهترین ویژگی او در مقایسه‌اش با آرتور است. او مخصوصاً طوری طراحی شده بود تا شخصیت کلینت ایستوود یعنی “مرد بی نام” در فیلم‌هایی مانند “خوب، بد، زشت” را تداعی کند. همه چیز، از لباس‌های جان گرفته تا اسلحه‌ی همراهش همه و همه طوری بوند تا طرفداران فیلم‌های وسترن قدیمی از آن لذت ببرند. این طرفداران همچنین در بازی کارهایی را انجام می‌دهند که اصولاً کار همیشگی شخصیت‌های فیلم‌های وسترن است! جایزه بگیری و مبارزات مسلح از موارد اصلی داستان Red Dead Redemption‌ هستند.

در کل راه‌های زیادی برای بازیکنان وجود دارد تا خود را جای کلینت‌ ایستوود بگذارند. اگر بازیکنان می‌خواهند به یک کلینت ایستوود تبدیل شوند، جان برای آن‌ها بهترین انتخاب است. اما مثل هر چیز دیگری جان نیز بی عیب و نقص نیست و کم و کاستی‌هایی هم دارد. دنباله‌ی بازی بسیار بزرگ‌تر و گسترده‌تر از نسخه‌ی قبلی است. و جان در مقایسه با Red Dead Redemption 2 در نسخه‌ی خودش کارهای کمتری برای انجام دادن دارد. البته این موضوع در”رد دد ردیمپشن 2″ وقتی که بازیکن کنترل جان را در اختیار می‌گیرد کاملاً جبران شده است. اما به طور کلی بیشتر اوقاتی که کنترل جان را در دست دارید، دنیای بازی‌ برای شما محدودتر است.

جان مارستون در برابر آرتور مورگان؛ کدام شخصیت بهتر است؟

در یک مجموعه‌ که ساخته شده برای به تصویر کشیدن تمام بخش‌های زندگی یک کابوی، بازی جان مارستون موفق به تصویر کشیدن جزئیات و چالش‌های مربوط به غرب وحشی نمی‌شود. داستان جان مارستون انگیزه‌ی کمی به بازی‌یازان برای انجام فعالیت‌های کابویی ارائه می‌دهد. در هردوی بازی‌ها جان تلاش می‌کند تا یک مرد خانواده باشد. مردی که در گذشته یاغی و قانون شکن بوده و حالا اصلاح شده است. با در نظر گرفتن اینکه بازیکن نیز بخواهد در بازی وجدان داشته باشد، می‌توان گفت دزدی از دیگران و بانک زنی، دیگر فعالیت‌های جذابی برای شما نیستند. زمانی این فعالیت‌ها جذابیت خود را بیشتر از همیشه از دست می‌دهند که هردوی بازی‌ها سطح شرافت شما را ثبت می‌کنند. اینکه بخواهید خوب نباشید در حالی که می‌توانید ببینید چقدر بد هستید، خیلی سخت است!

خوبی‌ها و بدی‌های آرتور مورگان

طراحی آرتور مورگان اصیل‌تر است. اما بازهم آن حس تعلق به دنیای پیچیده‌ی Red Dead Redemption را دارد. طراحی او برای فعالیت‌های کابویی مناسب‌تر است. و داستان او در Red Dead Redemption 2 به بازی‌بازان این اجازه را می‌دهد تا به هنگام انجام‌ کار‌های کثیف از نظر اخلاقی راحت باشند! بازی‌بازان کنترل بیشتری روی ظاهر آرتور دارند. اینکه او چه کاری انجام می‌دهد و یا چه چیزی به سایر شخصیت‌ها می‌گوید نیز قابل انتخاب است. به طور کلی خارج از بخش نقش‌ آفرینی به جای کلینت ایستوود، آرتور شخصیت تاثیرگذارتری نسبت به جان مارستون است.

این بهتر بودن در مورد گیم‌پلی هم صدق می‌کند. آرتور می‌تواند همه‌ی فعالیت‌هایی که جان می‌توانست در نسخه‌ی اول انجام دهد را انجام دهد. و علاوه بر آن‌ها چیزهای دیگری نیز وجود دارند. از طرفی بسیاری از فعالیت‌هایی که در هر دو بازی وجود دارند، در نسخه‌ی جدیدتر بازی واقع‌گرایانه‌تر طراحی شده‌اند. در Red Dead Redemption 2 باید اسلحه ها را تمیز نگه ‌دارید. به اسبتان غذا بدهید و اینکه به هنگام شکار، مراقب پوست حیوانات باشید!

جان مارستون در برابر آرتور مورگان؛ کدام شخصیت بهتر است؟

با در نظر گرفتن اینکه بازی‌بازان می‌خواهند فانتزی خود در مورد زندگی در غرب وحشی را واقعیت ببخشند، بازی کردن در نقش آرتور به نظر مناسب‌تر است. البته آرتور نیز بدی‌هایی دارد. بعضی از مواردی که در بالا نیز گفته شده‌اند تنها برای بازی‌بازانی لذت بخش است که یک تصویر واقع گرایانه از غرب وحشی می‌خواهند. اگر آن‌ها می‌خواهند که در کارت بازی تقلب کنند، اسبشان را تمرین دهند و بدن مردم را سوراخ کنند، باید آرام آرام و در طول مراحل این کارها را انجام دهند.

سیستم‌های موجود در بازی نیز مانند سلامتی و استقامت آرتور، شما را در استفاده کردن از این فعالیت‌های موجود در بازی محدود می‌کنند. برای بالا نگه داشتن سطح سلامتی و استقامت آرتور شما باید در فعالیت‌های مختلفی شرکت کنید. که بعضی از آن‌ها مانند شکار کردن و ساختن وسایل روند بسیاری کندی دارند. و از هیجان و خشونت سینمایی که دوست‌داران کابوی‌ها به دنبال آن هستند می‌کاهد. جالب است که در این مورد خاص محتوای بیشتر به معنای لذت کمتر برای بعضی از بازی‌بازان است!

کدام شخصیت سری Red Dead Redemption بهتر است؟

در پایان می‌توان گفت که آرتور فعالیت‌های بیشتری برای انجام در غرب وحشی دارد. و بازی‌بازان را بیش‌تر در فانتزی زندگی کردن در نقش یک کابوی فرو می‌برد. داستان بازی او را مجبور نمی‌کند تا اخلاق‌مدار باشد. و بازی‌بازان می‌توانند هرگونه که می‌خواهند او را شخصی‌سازی کنند. تا تمام نیاز‌هایی که در رابطه با غرب وحشی دارند برطرف شود. آن‌ها یا می‌توانند یک قهرمان تفنگ به دست باشند یا یک یاغی که فقط به بقای خویش فکر می‌کند. در واقع دست بازیکن باز‌تر است. با این حال جان مارستون در اجرای یک نقش وسترن کهن الگویی موثرتر است.

با اینکه آرتور نسبت به او اهداف متنوعی را دنبال می‌کند اما باز هم بسته به نظر شخصی، ممکن است یک نفر جان را به او ترجیح دهد. شخصی بودن این موضوع باید لحاظ شود. البته اگر کسی می‌خواهد شخصیت‌های RDR را به کسی پیشنهاد دهد تا فانتزی‌های وسترنی آن شخص به واقعیت تبدیل شود، احتمالاً بهترین کار پیشنهاد آرتور خواهد بود. تطبیق پذیری آرتور به این معناست که اگر بازی‌بازان می‌خواهند یک کابوی خوب یا یک “مرد بی نام” باشند، آرتور می‌تواند این خواسته‌ها را نیز برایشان برآورده کند. ممکن است او در این یک کار به خوبی جان نباشد اما بازهم می‌تواند فانتزی‌های وسترنی بازی‌بازان را  برآورده کند.

نظر شما چیست؟ آرتور یا جان؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

4 4 رای ها
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

Avatar for بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
42 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها