صحبت‌های دلنشین خالق Deus Ex؛ کارگردان افسانه‌ای Warren Spector

صحبت‌های دلنشین خالق Deus Ex؛ کارگردان افسانه‌ای Warren Spector

به گزارش ساویس‌گیم، کنفرانس توسعه دهندگان بازی امروز به عنوان یک هفته گفتگوی مجازی آغاز به کار کرد. طراح Deus Ex، استاد وارن اسپکتور، در یک گفتگوی زنده در کنار بازپخش مجدد صحبت‌های GDC خود در سال 2017، در مورد اینکه چرا امروز Deus Ex را دوباره نمی‌سازد، صحبت کرد.

من واقعاً متعجبم که ما در Deus Ex چقدر دقیق آینده را پیش بینی کرده بودیم. صادقانه بگویم، این موضوع باعث می‌شود کمی وحشت کنم. جالب است که من مایل نیستم که امروزه این بازی را بسازم. نظریه‌های توطئه‌ای که درباره‌ی آن‌ها نوشتیم اکنون بخشی از دنیای واقعی است. من نمی‌خواهم از آن حمایت کنم.

بازی‌های Deus Ex داستان توطئه جهانی از قدرت شرکت‌ها و فناوری را روایت می‌کنند. گرچه پایه‌های آن‌ها در واقعیت زمانی که نسخه‌ی اصلی در سال 2000 منتشر شد، مستقر بود. اما امروزه نظریه‌های توطئه بسیار قدرتمندتر احساس می‌شوند. کافی است نگاهی به ماجرای پیرامون اینترنت 5G و حواشی انتخابات آمریکا بیاندازید.

اما در خصوص ماجرای فرودگاه دنور. حقیقتش خیلی احمقانه بود که آن را در Deus Ex قرار دهیم. اما اخیراً دیدم که نیویورک تایمز به آن اشاره کرده است. و خیلی‌ها به آن باور دارند.

فراتر از منظره جهنمی که واقعیت فعلی ماست، اسپکتور همچنین در مورد نظر خود درباره‌ی بازی‌های جدید Deus Ex حرف زد. نظرات او درباره‌ی بازی‌های جدید “در کل مثبت است.” من بازی‌ها‌ی جدید را (به خصوص Human Revolution) به پایان رساندم. و احساس کردم تجربه‌ی یک DX را دارد. البته مواردی هم بود که باعث شد هنگام بازی فریاد بزنم. اما در کل به نظر من باز‌ ها در سطح بالایی قرار دارند.

من نمی‌خواهم به چیزی که فکر می‌کنم کاستی بازی‌های بعد از Deus Ex است، وارد شوم! چرا شما مردم حدس نمی‌زنید و من را رها نمی‌کنید(به شوخی). برای اینکه موضوع روشن شود، همسرم به شما خواهد گفت که وقتی بیشتر بازی‌ها را انجام می‌دهم فریاد می‌زنم. من اغلب خودم را به عنوان یک طراح خسته و غر غرو توصیف می‌کنم. چرا آن‌ها (بازی‌سازان) این کار را انجام دادند، چرا فلان بخش را اینجوری طراحی کردند. که اغلب این سوالات من را به سمت ساخت یک بازی جدید سوق می‌دهد. یا عناصر خاصی از بازی‌های آینده‌ی من را هدایت می‌کند.

 

من واقعاً دوست دارم که یک بازی جدید Deus Ex بسازم. اما این آی‌پی هم‌اکنون در اختیار Square Enix می‌باشد. بنابراین امکان‌پذیر نیست. پس با این حساب جانشینان معنوی Deus Ex اساساً عناوینی هستند که من علاقه مندم آن‌ها را بسازم.

من چیزهای زیادی از Deus Ex در زمان ساخت Epic Mickey آموختم. صادقانه بگویم یکی از دلایلی که من برای ساختن Epic Mickey خیلی گیج شدم، این بود. زیرا فکر می‌کردم با ساخت این بازی می‌توانم به مخاطبان جریان اصلی دست پیدا کنم.

ببینم کسی غیر از من هم خصوصیات Deus Ex را در Breath of the Wild می‌بیند؟ من نمی‌گویم که تأثیر مستقیمی در آنجا وجود دارد. اما من این واقعیت را دوست دارم که بازی دارای برخی ویژگی‌های غوطه‌وری است. و این چیزی است که من تا سر حد مرگ عاشقش هستم. 

نظر شما در خصوص صحبت‌های کارگردان افسانه‌ای هنر هشتم چیست؟

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها