10 فرانچایز اکتیویژن بلیزارد که دوست داریم در ایکس باکس بازآفرینی شوند

10 فرانچایز اکتیویژن بلیزارد که دوست داریم در ایکس باکس بازآفرینی شوند

کسی انتظارش را نداشت که مایکروسافت با پرداخت 68.7 میلیارد دلار ابرشرکت اکتیویژن بلیزارد را تصاحب کند. در هر صورت این مهم به احتمال زیاد تا 2023 نهایی خواهد شد. در این مقاله ما 10 فرانچایز اکتیویژن بلیزارد که دوست داریم در ایکس باکس بازآفرینی شوند را فهرست کرده‌ایم.

نوشتار مرتبط:  چرا مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را خرید؟ 

10 فرانچایز اکتیویژن بلیزارد که دوست داریم در ایکس باکس بازآفرینی شوند Prototype

1. Prototype

آخرین بازی: Prototype 2 (2012)

بازی‌های جهان‌باز اکشن-ماجراجویی همیشه طرفداران خاص خود را دارا هستند. نسخه‌ی اول این مجموعه نیز با ارائه‌ی یک جهان جذاب و گیم پلی سرگرم‌کننده در قلب طرفداران این سبک بازی قرار گرفت. شما در Prototype نقش فردی را بازی می‌کنید که سعی دارد جلوی شیوع یک ویروس خطرناک را بگیرد.

نوشتار مرتبط:  تمام فرانچایزهای اکتیویژن بلیزارد که به تصاحب مایکروسافت درآمده‌اند 

Gabriel Knight

2. Gabriel Knight

آخرین بازی: Gabriel Knight: Sins of the Fathers 20th Anniversary Edition (2014)

این بازی جزو عناوین کلاسیک اشاره و کلیک می‌باشد. قدمت این سری به دهه‌ی 90 میلادی می‌رسد. درست است که بازی‌های اشاره و کلیک امروزه طرفداران زیادی ندارند، ولی بد نیست عناوین ریشه‌دار و با سابقه بازآفرینی شوند تا بر تنوع عناوین گیم پس افزوده شود.

نوشتار مرتبط:  علاقه‌ی سازندگان برای ساخت دنباله‌ی جدید Tenchu برای PS5 

Tenchu

3. Tenchu

آخرین بازی: Tenchu: Shadow Assassins (2009)

Thief: The Dark Project, Metal Gear Solid و Tenchu: Stealth Assassins سه‌گانه‌ی مقدس مخفی‌کاری در دهه‌ی 90 میلادی بودند. مخفی کردن اجساد، قدم زدن در سایه‌ها و تلاش برای صلح جهانی، اما همه‌ی آن‌ها به کنار ایفای نقش در قامت یک نینجا واقعاً جذاب و رویایی بود. و Tenchu این رویا را رنگ واقعیت زد. شاید جذاب‌ترین سری نینجایی در سال‌های اخیر Ninja Gaiden باشد، ولی هیچ عنوانی نمی‌تواند جای خالی این نینجابازی مخفی‌کاری را بگیرد. مگر این‌که مایکروسافت به فکر احیای Tenchu بیفتد.

نوشتار مرتبط:  15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید 

10 فرانچایز اکتیویژن بلیزارد که دوست داریم در ایکس باکس بازآفرینی شوند True Crime

4. True Crime

آخرین بازی: True Crime: New York City (2005)

2 شماره‌ی نخست این مجموعه در حد فاصل 2003 و 2005 عرضه شدند. True Crime: Streets of LA یک سال پس از Grand Theft Auto: Vice City و دقیقاََ یک سال پیش از Grand Theft Auto: San Andreas عرضه شد. اکثراً این بازی را کلون جی تی ای می‌نامیدند غافل از این‌که مکانیک‌های منحصر به فرد زیادی داشت و عنوان قابلی بود. متأسفانه در ادامه شاهد کنار گذاشته شدن این نام تجاری بودیم و استودیوی سازنده منحل شد. حال که راکستار برای عرضه‌ی جی تی ای 6 ناز می‌کند! بد نیست عناوین مشابه و ارزشمند همچون این آی‌پی احیا و بازآفرینی شوند.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام استودیوهای داخلی مایکروسافت 

Guitar Hero

5. Guitar Hero

آخرین بازی: Guitar Hero Live (2015)

وقتی صحبت از بازی‌های ریتمیک می‌شود، نامی خوش آواتر از گیتار هیرو در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی پیدا نخواهید کرد. این فرانچایز در نسل ششم غوغایی به پا کرده بود و حسابی پرطرفدار گشت. ولی متأسفانه رفته رفته کیفیت آثار کاهش یافت و به فراموشی سپرده شد. حال که همه‌ی آی‌پی‌ها (البته قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد هنوز نهایی نشده است) به تصاحب مایکروسافت درآمده‌اند، بد نیست بودجه‌ای هم به این فرانچایز تعلق گیرد.

نوشتار مرتبط:  Blur بازی فوق‌العاده‌ای که در زمان اشتباه عرضه شد 

10 فرانچایز اکتیویژن بلیزارد که دوست داریم در ایکس باکس بازآفرینی شوند Blur

6. Blur

آخرین بازی: Blur (2010)

بلور را که خاطرتان هست؟ بازی نگون بختی که در بدترین زمان ممکن عرضه شد و به ناحق قدر ندید. پیش از این به تفصیل درباره‌ی Blur و کیفیت شگفت‌انگیز بازی صحبت کرده‌ایم، لطفاً مقاله‌ی اختصاصی ما درباره‌ی Blur را مطالعه کنید تا بیش‌تر بر ارزش‌های این بازی شگفت‌انگیز واقف شوید.

نوشتار مرتبط:  این مبارزان فداکار: رتبه‌بندی عناوین مجموعه‌ی Gears Of War 

10 فرانچایز اکتیویژن بلیزارد که دوست داریم در ایکس باکس بازآفرینی شوند StarCraft

7. StarCraft

آخرین بازی: Starcraft Remastered (2017)

زیرسبک استراتژی هم‌زمان یا RTS در اواخر دهه‌ی 90 گردوخاکی به پا کرده بود. و این فرانچایز در محبوبیت آن نقش کلیدی را ایفا می‌کرد. استارکرافت از جمله عناوینی بود که دنباله‌های موفقی هم داشت و بدون شک احیای آن می‌تواند سودآور باشد.

نوشتار مرتبط:  معرفی استودیوهای بازی‌سازی: Insomniac Games | قسمت سوم 

10 فرانچایز اکتیویژن بلیزارد که دوست داریم در ایکس باکس بازآفرینی شوند Spyro the Dragon

8. Spyro the Dragon

آخرین بازی: Spyro Reignited Trilogy (2018)

موفقیت Psychonauts 2 و Ratchet and Clank: Rift Apart گواه این است که بازار کماکان شیفته‌ی عناوین سکوبازی است. این اژدهای دوست داشتنی در دوران پلی استیشن 1 فوق‌العاده شگفت‌انگیز ظاهر شده بود و از ریمستر اخیر آن تحت عنوان Spyro Reignited Trilogy استقبال خوبی صورت گرفت. ناگفته نماند که شایعات Spyro 4 از 2018 قوت گرفته‌اند و فکر نمی‌کنم کسی مخالف این اژدهای دوست داشتنی باشد.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های Xbox Series X که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

10 فرانچایز اکتیویژن بلیزارد که دوست داریم در ایکس باکس بازآفرینی شوند Tony Hawk's Pro Skater

9. Tony Hawk’s Pro Skater

آخرین بازی: Tony Hawk Pro Skater 1 + 2 (2020)

آینده‌ی این فرانچایز تا پیش از عرضه‌ی Tony Hawk Pro Skater 1 + 2 در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. ولی پس از عرضه‌ی این ریمستر با کیفیت شایعات ریمستر Tony Hawk’s Pro Skater 3 به گوش رسید. که البته این شایعات پس از مشغول شدن استودیوی سازنده روی پروژه‌ی دیگر کم‌رنگ شدند. ولی کماکان امید می‌رود که شاهد نسخه‌ی جدید و یا حداقل ریمستر نسخه‌ی سوم این فرانچایز پرطرفدار باشیم.

نوشتار مرتبط:  به بهانه‌ی مرور بازی The Neverhood؛ نگاهی به دوران طلایی عناوین ماجراجویی 

10 فرانچایز اکتیویژن بلیزارد که دوست داریم در ایکس باکس بازآفرینی شوند Laura Bow Mysteries

10. Laura Bow Mysteries

آخرین بازی: The Dagger of Amon Ra (1992)

بیش از 30 سال از آخرین بازی تحت عنوان این آی‌پی می‌گذرد. بازی‌های ماجراجویی اشاره و کلیکی در دهه‌ی 90 میلادی پادشاهی می‌کردند ولی رفته رفته با افزایش یافتن قدرت سخت‌افزاری این سبک بازی به حاشیه رفت. شاید میل به بازی‌های اشاره و کلیکی امروزه خیلی اندک باشد ولی ما می‌توانیم شاهد یک بازآفرینی متفاوت باشیم. به عنوان مثال تجربه‌ای شبیه به آنچارتد یا Disco Elysium. به هرحال Laura Bow پتانسیل فراوانی دارد.

خب دوستان نظر شما درباره‌ی فهرست 10 فرانچایز اکتیویژن بلیزارد که دوست داریم در ایکس باکس بازآفرینی شوند چیست؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها