مشخصات و قیمت Nothing Phone 1 اعلام شد

مشخصات و قیمت Nothing Phone 1 اعلام شد تصویر جلو و عقب ناتینگ فون

پس از هفته‌ها تبلیغات، ناتینگ از نخستین گوشی خود رونمایی کرد. Nothing Phone 1 به عنوان نخستین محصول شرکت جدید کارل پی معرفی شد. کارل پی، هم بنیان‌گذار شرکت وان پلاس بوده است و حال قصد ادامه دادن رویکرد مشابه در شرکت ناتینگ را دارد. با ساویس‌گیم همراه شوید تا به مشخصات و قیمت Nothing Phone 1 بپردازیم.

مهم‌ترین اطلاعاتی که در مراسم رونمایی از ناتینگ فون 1 به اشتراک گذاشته شد قیمت این گوشی جدید بود. قیمت Nothing Phone 1 حدود ۴۰۰ یورو اعلام شده است. نکته‌ای که وجود دارد این است که عرضه‌ی این گوشی در آمریکا صورت نخواهد گرفت و برای همین خبری از قیمت دلاری آن نیست. فروش گوشی ناتینگ از ۳۰ تیر ماه آغاز خواهد شد و نسخه‌ی ۴۰۰ یورویی دارای مشخصاتی هم‌چون رم ۸ گیگابایت و حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایت است. همچنین نسخه‌ی ۴۵۰ یورویی نیز رم مشابه ولی حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی خواهد داشت. سازندگان قرار است نسخه‌ی ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگ حافظه را در ادامه‌ی تابستان عرضه کنند.

نکته‌ی شاخص در خصوص این گوشی طراحی آن است. قاب پشتی ناتینگ فون به چراغ‌های ویژه‌ای مجهز است که عملکردهای مختلفی دارند. به عنوان مثال در حال شارژ بودن و میزان باطری را نشان می‌دهند، هنگام دریافت نوتیفیکیشن روشن می‌شوند و چیزهایی از این دست.

مشخصات و قیمت Nothing Phone 1 اعلام شد دوربین پشتی ناتینگ فون

ناتینگ فون ۲ دوربین پشتی دارد که دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین دوم فوق عریض است. دوربین اصلی از OIS و EIS پشتیبانی می‌کند. دوربین فوق عریض نیز زاویه دید ۱۱۴ درجه‌ای دارد. قابلیت گرفتن عکس‌های ماکرو از فاصله‌ی ۴ سانتی متری نیز دارد. رنگ‌بندی Nothing Phone 1 در ۲ طرح سفید و سیاه است.

صفحه نمایش ناتینگ فون ۶.۵۵ اینچی است و وضوح تصویر ۱۰۸۰p را ارائه می‌دهد. نوع نمایشگر اولد است و روشنایی ۱۲۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. حداکثر نرخ تازه‌سازی یا رفرش ریت دستگاه 120 هرتز است و بسته به محتوای در حال نمایش توان کاهش رفرش ریت به نصف این مقدار را نیز دارد. در بالای نمایشگر یک پانچ هول کوچک را می‌بینیم که همان دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی است. همچنین حسگر اثر انگشت دستگاه نیز زیر نمایشگر قرار دارد.

تصویر اصلی و صفحه نمایش nothing phone 1

پردازنده‌ی ناتینگ فون 778G Plus کوالکام اسنپدراگون است و گوشی از پردازنده‌های قدرتمند سری 8 و نسل 1 اسنپدراگون استفاده نمی‌کند. این موضوع احتمالاً برای خیلی‌ها نا امید کننده باشد. اما سازندگان علت این انتخاب را هماهنگی بهتر با سایر سخت‌افزارها و عملکرد باطری عنوان کرده‌اند. این پردازنده را رم ۸ گیگابایت و حافظه‌ی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت همراهی می‌کنند. سیستم عامل ناتینگ فون 1 نیز Nothing OS است که روی اندروید سوار می‌شود. سازندگان پشتیبانی ۳ ساله‌ی اندروید و ۴ ساله‌ی امنیتی را تضمین کرده‌اند.

باطری ناتینگ فون ۴۵۰۰ میلی آمپری است. شما می‌توانید این باطری را با شارژ سیمی 33 وات (33W) یا شارژر بی سیم 15 وات (15W) شارژ کنید. گوشی ناتینگ فون 1 گواهی IP53 دارد که مقاومت متوسط در برابر خاک و آب را نشان می‌دهد. گوشی در برابر باران ملایم مقاوم است ولی نباید به طور کامل زیر آب غرق شود.

ناتینگ فون سیاه با چراغ های روشن

در نهایت Nothing Phone 1 یک گوشی متفاوت است که در بازار رقابتی امروز سعی در رویارویی با اپل، سامسونگ و شرکت‌های بزرگ چینی را دارد. با این تفاوت که به جای رقابت شانه به شانه در زمینه‌ی سخت‌افزار، طراحی ویژه و منحصر به فرد را انتخاب کرده‌اند. باید دید که آیا موفق به کسب سهم قابل توجهی از بازار خواهند بود یا خیر. تا چند ماه دیگر که واکنش بازار را مشاهده کنیم، همه چیز مشخص خواهد شد.

خب دوستان نظرتان چیست؟ ناتینگ فون 1 توجه شما را جلب کرد؟ نظرتان در خصوص مشخصات Nothing Phone 1 چیست؟ قیمت گوشی ناتینگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها