جانی دپ برنده‌ی دادگاه اعاده حیثیت شد

جانی دپ برنده‌ی دادگاه اعاده‌ی حیثیت شد

در طول چند سال گذشته حتماً ماجرای جنجالی امبر هرد و شکایت او از جانی دپ را شنيده‌ايد. تهمت‌های بی اساسی که اعتبار جانی دپ را خدشه‌دار کردند. حال پس از مدت‌ها دوندگی و کارهای حقوقی، حکم دادگاه صادر شد.

امبر هرد در دادگاه محکوم شد و باید در مجموع ۱۵ میلیون دلار به جانی دپ پرداخت کند. این جریمه گرچه که خیلی ناچیز است، ولی به هر حال نخستین بار طی سال‌های اخیر است که پوزه‌ی فمینیست‌ها و انجمن‌های مربوطه در مجامع رسمی به خاک مالیده می‌شود. بین همه‌ی اتهامات واهی امبر هرد و مواردی که به جانی دپ نسبت داده بود، تنها یک مورد نظر دادگاه را جلب کرد. آن هم این بود که ادعا می‌کرد آبروی او خدشه‌دار شده است! به واسطه‌ی این حکم نمایشی، جانی دپ باید ۲ میلیون دلار پرداخت کند.

نتیجه‌ی دادگاه جانی دپ می‌تواند از چند منظر امیدوار کننده باشد. نخست اینکه دوره‌ی رفتارهای گزینشی و تهمت‌های بی پایه و اساس تمام شده است. در ادامه این‌که جنبش‌های ظالمانه‌ی Me Too به آخر خط رسیده‌اند. در نهایت نیز می‌تواند نشان دهنده‌ی این باشد که جنجال‌های خبری بیش‌تر از همیشه بی اعتبار شده‌اند.

امبر هرد خشمگین در دادگاه

عدالت در حالت ایده‌آل خود باید کور باشد. یعنی جنسیت، ملیت، نژاد و رنگ پوست نباید روی آن اثرگذار باشند. ولی در سال‌های اخیر شاهد این بوده‌ایم که رفتارهای هیجانی و ناعادلانه در مجامع مختلف فراگیر شده‌اند.

فردی فقط به عنوان «زن» بودن به افراد شناخته شده تهمت می‌زند و جنجال به راه می‌اندازد. در برابر شرکت‌ها و رسانه‌های زرد آن فرد را صرفاً بر اساس تهمت‌های بی پایه و اساس تحریم می‌کنند و آینده‌ی شغلی او را به خطر می‌اندازند. این چه عدالتی است؟ نمونه‌ی بارز آن را در همین دادگاه‌ جانی دپ می‌شود دید. چهار سال از عمر بازیگری یک هنرمند به باد رفت. به کدامین گناه؟ آبروی یک شخص از بین رفت و حال ۱۵ میلیون دلار به عنوان غرامت به او پرداخت می‌کنند! باید تأسف خورد به حال این جامعه.

جک اسپارو جک گنجشکه از دزدان دریایی کاراییب

در نهایت بی گناهی جانی دپ اثبات شد. مشخص شد که تهمت‌های امبر هرد همگی زاییده‌ی ذهن متوهم وی بوده‌اند. جانی دپ برنده شد. حق به حقدار رسید. در این بین رو سیاهی به شرکت‌های بی هویتی همچون دیزنی ماند. شرکت‌هایی که بر اساس یک تهمت پوچ شخصی را تحریم و او را مجبور به استعفا کردند. حال قرار است چه واکنشی نشان دهند؟ واکنش آن‌ها هر چه که باشد، کوچک‌ترین اهمیتی نخواهد داشت. چرا که اعتبار آن‌ها نزد مخاطبان از بین رفته است.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ حکم صادره را منصفانه می‌دانيد؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها