30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید

30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید

از زمان عرضه‌ی Dragon Slayer در سال 1984 سبک اکشن-نقش‌آفرینی در حال پیشرفت و تکامل بوده و هست. در طول دهه‌ها چندین و چند زیرسبک پدید آمده‌اند. و هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را ارائه می‌دهند. حال بیایید به 30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید، نگاهی بیاندازیم.

نوشتار مرتبط:  30 بازی داستان‌محور PS4 که باید تجربه کنید 

30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید ویچر 3

The Witcher 3: Wild Hunt

شاهکار CD PROJEKT RED بارها مورد ستایش قرار گرفته است. داستان جذاب و درگیرکننده در کنار شخصیت‌پردازی فوق‌العاده تجربه‌ای فراموش نشدنی را ارائه می‌دهند. بازی ویچر 3 علیرغم ترافیک سنگین بازی‌های نقش‌آفرینی در سال 2015 توانست با اقتدار بهترین بازی سال شود و همه‌ی رقبا را کنار زد. از بین نسخه‌های مختلف ما Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition را پیشنهاد می‌کنیم. چرا که دارای آخرین به‌روزرسانی‌ها، 16 DLC رایگان و 2 بسته‌ی گسترش دهنده‌ی عظیم Hearts of Stone و Blood and Wine می‌باشد.

نوشتار مرتبط:  تماشا کنید: مقایسه‌ی گرافیکی بازی Diablo II: Resurrected 

30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید دیابلو 3

Diablo 3

دیابلو 3 یک شاهکار در بین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی کلاسیک است. نمای دوربین عالی و گیم پلی فوق‌العاده لذت‌بخش دیابلو 3 برای ساعت‌ها شما را سرگرم خواهند کرد. به جز نسخه‌ی سوم تجربه‌ی Diablo II: Resurrected نیز پیشنهاد می‌شود. این نسخه بازسازی نسخه‌ی دوم به شمار می‌رود.

در بین نسخه‌های مختلف دیابلو 3 ما تجربه‌ی Diablo 3 Eternal Collection را پیشنهاد می‌کنیم. این نسخه دارای همه‌ی بسته‌های گسترش دهنده‌ی عظیم بازی شامل Reaper of Souls و Rise of the Necromancer می‌باشد.

نوشتار مرتبط:  Tales of Arise در برابر Final Fantasy 13؛ کدام برتر است؟ 

tales of arise

Tales of Arise

سری Tales سابقه‌ی زیادی در بین عناوین نقش‌آفرینی دارند. بازی Tales of Arise بهترین نسخه‌ی این فرانچایز با سابقه است. تقریباً همه چیز در این بازی بهبود یافته است، از گیم پلی گرفته تا گرافیک و کیفیت کلی بازی. ما در ساویس‌گیم پیش از این به طور کامل به Tales of Arise پرداخته‌ایم، مقاله‌ی مربوطه را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Mass Effect Legendary Edition 

مس افکت

Mass Effect: Legendary Edition

همه‌ی نسخه‌های Mass Effect شایسته هستند و در زمان خود جزو بهترین‌ها بوده‌اند. داستان بی‌نظیر، جهان پرجزئیات و باورپذیر و گیم پلی لذت‌بخش از شاخصه‌های مجموعه‌ی مس افکت به شمار می‌روند. Mass Effect: Legendary Edition همه‌ی 3 نسخه را در کنار بسته‌های الحاقی جمع کرده است و با گرافیک پیشرفته ارائه می‌دهد.

 

شادو اف وار

Middle-Earth: Shadow of War

شاید داستان این نسخه به جذابیت بازی نخست نباشد، ولی گیم پلی کماکان لذت‌بخش است. سیستم نمسیس گسترش یافته و تجربه‌ی بازی را غیرقابل پیش‌بینی می‌کند. همچنین مهارت‌های شما در این بازی افزایش یافته‌اند و مبارزات لذت‌بخش‌تر از همیشه می‌باشند. برای بهره‌مندی از همه‌ی محتواهای بازی تجربه‌ی Middle-earth: Shadow of War Definitive Edition پیشنهاد می‌شود که دربردارنده‌ی همه‌ی بسته‌های الحاقی می‌باشد.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های Xbox Series S که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

crosscode

CrossCode

الهام گرفته از عناوین اکشن-نقش‌آفرینی کلاسیک همچون Terranigma و Secret of Mana، بازی CrossCode تجربه‌ای مشابه و در عین حال منحصر به فرد را ارائه می‌دهد. اگر دلتنگ عناوین کلاسیک و خاطره‌انگیز شده‌اید و دنبال بازی شایسته‌ای در سبک اکشن-نقش‌آفرینی می‌گردید، CrossCode مناسب شما خواهد بود.

 

ys 9

Ys 9: Monstrum Nox

این سری بازی به گرافیک و کیفیت بالای فنی شناخته شده نیستند، و این موضوع را با ارائه‌ی گیم پلی درخشان و مبارزات جذاب جبران می‌کنند. مبارزات این بازی فوق‌العاده چالش‌برانگیز و نیاز به مهارت بالایی خواهند داشت. در نتیجه این عنوان به طرفداران بازی‌های گیم پلی محور پیشنهاد می‌شود.

نوشتار مرتبط:  Project Eve و خیزش بازی‌های فانتزی علمی-تخیلی 

30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید نیر

NieR: Automata

داستان و شخصیت‌پردازی بی‌نظیر این شاهکار بارها مورد تعریف و تمجید قرار گرفته‌، اما گیم پلی NieR: Automata نیز شایسته‌ی تحسین است. 2B، 9S و A2 هر کدام سبک گیم پلی و مبارزات مخصوص به خود را دارند. همچنین آزادی عمل بالایی به بازی‌باز داده شده است. تجربه‌ی NieR:Automata Game of the YoRHa Edition پیشنهاد می‌شود. این نسخه دارای محتوای بیش‌تر و قابلیت‌های شخصی‌سازی گسترده‌تر است.

نوشتار مرتبط:  14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند 

کینگدوم هارتز 3 پادشاهی قلب‌ها 3

Kingdom Hearts 3

درست است که فرانچایز Kingdom Hearts کم‌تر شناخته شده است و جامعه‌ی هواداران مخصوص به خود را دارد، ولی این موضوع از ارزش‌های کلی آن نمی‌کاهد. ترکیب جهان شخصیت‌های دیزنی با اسکوئرانیکس منجر به خلق این فرانچایز بکر شده است. در این بین Kingdom Hearts 3 جدیدترین نسخه است که طرفداران سال‌ها در انتظار آن بودند. اگر به دنبال یک اکشن-نقش‌آفرینی متفاوت، جذاب و در دسترس می‌گردید، این بازی مناسب شماست. پیشنهاد ما KINGDOM HEARTS All-in-One Package می‌باشد که شامل همه‌ی نسخه‌ها به علاوه‌ی همه‌ی DLCها می‌باشد.

نوشتار مرتبط:  8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند 

ni no kuni

Ni no Kuni 2: Revenant Kingdom

علاقه‌مند به تجربه‌ی کیفیت بصری آثار چشم‌نواز Studio Ghibli در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی هستید؟ Level-5 با Ni no Kuni این امکان را به شما می‌دهد. جنبه‌ی هنری آثار استودیوی Level-5 خیلی درخشان و شاخص است ولی گیم پلی نیز در Ni no Kuni 2: Revenant Kingdom پیشرفت شگرفی کرده. و با یک اکشن-نقش‌آفرینی فوق‌العاده طرف خواهیم بود.

نوشتار مرتبط:  Monster Hunter Rise در برابر Monster Hunter World؛ کدامیک برتر است؟ 

شکارچی هیولا

Monster Hunter World

جدیدترین نسخه‌ی اصلی فرانچایز شکارچی هیولا بزرگ‌ترين و بهترین در مجموعه است. Monster Hunter World بیش‌ترین بودجه را به خود اختصاص داده و بهترین تجربه‌ی ممکن را ارائه می‌دهد. ما Monster Hunter World: Iceborne Master Edition را پیشنهاد می‌کنیم که دارای نسخه‌ی اصلی و بسته‌ی گسترش دهنده‌ی بزرگ Iceborne می‌باشد.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Monster Hunter Rise 

مانستر هانتر رایز

Monster Hunter Rise

نسخه‌ی جمع و جور Monster Hunter World که ابتدا برای نینتندو سوئیچ عرضه شد و در ادامه برای PC تأیید شد. Monster Hunter Rise جهان منحصر به فرد، داستان عالی و شخصیت‌های جذاب را ارائه می‌دهد. توضیحات تکمیلی در خصوص این بازی فوق‌العاده را در مقالات مرتبط ساویس‌گیم مطالعه بفرمائید.

نوشتار مرتبط:  SJW؛ سرطانی که به جان هنرصنعت بازی‌های ویدئویی افتاده است 

odin sphere

Odin Sphere Leifthrasir

بازی جذاب Odin Sphere Leifthrasir برای ارائه‌ی گرافیک هنری چشم‌نواز، مبارزات لذت‌بخش و طراحی 2 بعدی فوق‌العاده مورد تحسین واقع شده است. چندین شخصیت قابل بازی در این اکشن-نقش‌آفرینی جذاب وجود دارد و داستان شایسته‌ای ارائه می‌دهد.

نوشتار مرتبط:  ایکس باکس سری ایکس خط و نشان می‌کشد؛ NieR Replicant می‌درخشد 

nier replocant

NieR Replicant ver.1.22474487139

بازسازی نسخه‌ی ژاپنی Nier، با ارائه‌ی گرافیک بهبود یافته‌ و گیم پلی اصلاح شده توانست موفقیت خوبی به دست آورد. این بازی دست کمی از NieR: Automata ندارد، اگر عاشق فضاسازی‌های استاد یوکو تارو هستید، NieR Replicant را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  ایکس باکس عذرخواهی کرد؛ فعلاً منتظر Fable نباشید 

fable 2

Fable 2

با این‌که بازی نخست نتوانست به وعده‌های خود عمل کند، Fable 2 اما در همه‌ی زمینه‌ها پیشرفت کرد و گسترش یافت. یک نقش‌آفرینی پرجزئیات و عمیق که در همه‌ی زمینه‌ها حرفی برای گفتن دارد. و عنوانی انقلابی به شمار می‌رود.

نوشتار مرتبط:  نسخه‌ی وب تقویم گیمی 1400 ساویس 

اسکارلت نکسوس

Scarlet Nexus

بازی اسکارلت نکسوس فراتر از انتظارات ظاهر شد و موفقیت خوبی به دست آورد. این بازی با ارائه‌ی حال و هوای عناوین انیمه‌‌ای توانسته است داستان و گیم پلی قابل قبولی ارائه دهد. اگر علاقه‌مند به بازی‌های این سبکی هستید، Scarlet Nexus را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های Xbox Series X که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

بوردرلندز 3 سرزمین های مرزی 3

Borderlands 3

شاید Borderlands 2 به عقیده‌ی خیلی‌ها کماکان بهترین نسخه در فرانچایز باشد، اما در زمینه‌ی گان‌پلی Borderlands 3 با اختلاف برتر است. گیم پلی در نسخه‌ی سوم فوق‌العاده بهبود یافته است و آن حالت خشک و مصنوعی گذشته را ندارد. پیشنهاد ما به شما این است که در صورت امکان Borderlands 3 Ultimate Edition را تهیه بفرمائید. البته اختلاف قیمتی زیاد است ولی به همان اندازه محتوای بیش‌تری دریافت خواهید کرد.

 

torch light 2

Torchlight 2

زمانی که همه از دیابلو 3 قطع امید کرده بودند، سازندگان باهوش Runic Games بازی Torchlight 2 را روانه‌ی بازار کردند. عنوانی که فوق‌العاده کامل و جذاب بود و به عقیده‌ی خیلی‌ها از دیابلو هم دیابلوتر بود! اگر عاشق بازی‌های اکشن-نقش‌آفرینی به خصوص دیابلو هستید به هیچ وجه مجموعه‌ی Torchlight را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  13 بازی بزرگ PC در سال 2021 که منتظرشان هستیم 

vampire

Vampire: The Masquerade – Bloodlines

فعلاً که از Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 خبری نیست، در نتیجه بازی نخست کماکان بهترین است. این بازی فضاسازی جذابی دارد و منحصر به فرد است. اگر به داستان‌های خون‌آشامی و سبک اکشن-نقش‌آفرینی علاقه دارید، عنوانی بهتر از Vampire: The Masquerade – Bloodlines نخواهید یافت. البته بازی Vampyr نیز ارزش تجربه کردن را دارد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Final Fantasy XV 

30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید فاینال فانتزی 15

FINAL FANTASY XV

ساخت این بازی در سال 2006 تحت عنوان Final Fantasy Versus XIII برای PS3 آغاز شد و در طول ساخت بارها دست‌خوش تغییر و دوباره سازی شد. بالأخره در سال 2012 شکل نهایی بازی مشخص و FINAL FANTASY XV رسماً رونمایی شد. Hajime Tabata این بازی شگفت‌انگیز را نجات داد و ما شاهد ماجراجویی فوق‌العاده در سرزمین Eos بودیم. این عنوان جذاب را از دست ندهید عزیزان. بهترین نسخه‌ی ممکن FINAL FANTASY XV ROYAL EDITION می‌باشد و محتوای بسیار بیش‌تری دارد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Dragon Age Inquisition 

30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید دراگون ایج 3

Dragon Age: Inquisition

بهترین بازی 2014 در واقع بهترین نسخه‌ی عصر اژدها نیز هست. پس از عرضه‌ی Dragon Age 2 و نظرات ضد و نقیض در خصوص آن، سازندگان می‌بایست به فکر جبران می‌افتادند. BioWare قول بازگشت به ریشه‌ها را داد و این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داد. بهترین نسخه برای تجربه Dragon Age: Inquisition – Game of the Year Edition می‌باشد که همه‌ی محتواهای الحاقی را در بر می‌گیرد.

نوشتار مرتبط:  بازی جدید کارگردان Dragon’s Dogma و Devil May Cry 5 

دراگون دوگما dragon dogma

Dragon’s Dogma

شما به عنوان شخصی که از مرگ بازگشته‌ می‌بایست به دنبال قلب خود بروید و آن را از اژدهای پلید بازپس‌گیری کنید! داستان Dragon’s Dogma خیلی عجیب است و گیم پلی آن تلفیقی از چند سبک متفاوت می‌باشد. متأسفانه کمپین بازاریابی کپکام برای این بازی خیلی ضعیف بود و افراد کمی این جواهر را می‌شناسند و نامش را شنیده‌اند. تعدادی از بهترین بازی‌سازان تاریخ در ساخت Dragon’s Dogma دخیل بوده‌اند. از دست ندهید دوستان. پیشنهاد ما تجربه‌ی Dragon’s Dogma: Dark Arisen می‌باشد که در حقیقت نسخه‌ی بهبود یافته‌ی بازی به حساب می‌آید.

نوشتار مرتبط:  15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید 

30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید پادشاهی آمالور

Kingdoms of Amalur: Reckoning

یک اکشن-نقش‌آفرینی فوق‌العاده جذاب و شاهکاری به تمام معنا که با بی‌مهری مواجه شد. این بازی ترکيبی استثنائی از بهترین‌های ژانر بود و فضاسازی مخصوص به خود را داشت. گیم پلی لذت‌بخش آثار هک اند اسلش در کنار داستان و ریزه‌کاری‌های عناوین نقش‌آفرینی. خوشبختانه THQ Nordic حق امتیاز بازی را از چنگال EA درآورد و با عرضه‌ی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning امیدها را زنده کرد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Final Fantasy 7 Remake 

30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید فاینال فانتزی 7

Final Fantasy VII Remake

بازسازی فاینال فانتزی 7 پس از سال‌ها انتظار بالأخره در سال 2015 معرفی شد. اعضای اصلی سازنده‌ی نسخه‌ی اصلی روی بازسازی فاینال فانتزی 7 نیز کار کردند و نسخه‌ی نهایی که در سال 2020 عرضه شد فوق‌العاده بود. این بازی در حال حاضر انحصاری پلی استیشن است و چندی پیش شاهد عرضه‌ی بسته‌ی گسترش دهنده‌ی Final Fantasy VII Remake Intergrade بودیم. تجربه‌ی نسخه‌ی بازسازی شده‌ی یکی از بهترین عناوین تاریخ را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  10 شخصیت جذاب و خوش تیپ مرد در بازی‌های ویدئویی 

30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید deus ex

Deus Ex

سری Deus Ex همیشه به ارائه‌ی داستان عمیق و تأثیرگذار شناخته شده است. احیای این مجموعه در سال 2011 توسط اسکوئرانیکس و Eidos Montréal انجام گرفت. تقریباً همه‌ی نسخه‌های این فرانچایز ارزشمند هستند ولی از آن‌جایی که عناوین نخست خیلی قدیمی شده‌اند، ما تجربه‌ی Deus Ex: Human Revolution و Deus Ex: Mankind Divided را پیشنهاد می‌کنیم. این عناوین در دسترس‌تر و امروزی‌تر می‌باشند.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Fallout 4 به علاوه‌ی آموزش 

30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید فالوت 4

Fallout 4

داستان اصلی در سال 2287 و 10 سال پس از ماجراهای Fallout 3 در جریان است. شما به عنوان شخصی که برای سال‌ها در خواب مصنوعی قرار داشته به هوش می‌آیید و می‌بایست به دنبال فرزند خود بگردید. مثل همیشه با یک داستان غنی، چند لایه و درگیرکننده طرف هستیم. و گیم پلی نیز در سطح خوبی قرار دارد. پیشنهاد ما تهیه‌ی Bundle Edition است که شامل همه‌ی بسته‌های الحاقی Fallout 4 به علاوه‌ی نسخه‌ی ویژه‌ی Skyrim به همراه همه‌ی بسته‌های گسترش دهنده‌ می‌باشد. اما اگر نمی‌خواهید برای اسکایریم هزینه کنید Fallout 4 G.O.T.Y. Edition را تهیه بفرمائید.

نوشتار مرتبط:  محتوای جدید برای بازی Wasteland 3 معرفی شد؛ به علاوه‌ی تاریخ عرضه 

wasteland 3

Wasteland 3

دنباله‌ی Wasteland 2 که در سال 2014 عرضه شده؛ Wasteland 3 توسط inXile Entertainment توسعه و نشر آن را Deep Silver در 2020 بر عهده گرفت. Wasteland 3 یک اکشن-نقش‌آفرینی کلاسیک است و با بازخوردهای خوبی هنگام عرضه مواجه شد. بهترین و کامل‌ترین نسخه‌ی این بازی Wasteland 3: Colorado Collection نام دارد.

 

divinity

Divinity: Original Sin II

این بازی شاهکار Larian Studios می‌باشد. Divinity: Original Sin II به شدت مورد تحسین قرار گرفت و در عرض 2 ماه فروش میلیونی به ثبت رساند. این موفقیت برای عنوانی مستقل بی‌نظیر است. نقطه قوت اصلی این بازی گیم پلی و مبارزات پیچیده و با جزئیات آن می‌باشد. همچنین داستان بازی نیز از عمق خوبی برخوردار است. Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition کامل‌ترین نسخه است.

نوشتار مرتبط:  بازی‌بازان متحد شوید؛ فمینیست‌ها و SJWها هنرصنعت را به لجن کشیده‌اند 

dragon crown

Dragon’s Crown

کارگردان و طراح ارشد بازی نخست قرار بود این بازی را برای Dreamcast عرضه کند. این بازی در اصل بنا بود دنباله‌ی Princess Crown باشد، عنوان کلاسیکی که برای Sega Saturn در سال 1997 عرضه شده. سرانجام پس از موفقیت‌های Vanillaware با Odin Sphere و Muramasa: The Demon Blade ساخت این بازی دوباره در دستور کار قرار گرفت و شاهد عرضه‌ی آن بودیم. این بازی اکشن-نقش‌آفرینی جذاب که عناصر بازی‌های beat ’em up را نیز در خود دارد، طراحی جذاب، گیم پلی لذت‌بخش و گرافیک هنری چشم‌نوازی را ارائه می‌دهد.

Dragon’s Crown Pro نام نسخه‌ی ریمستر شده‌ی این بازی جذاب برای PS4 می‌باشد. و در حال حاضر تنها 5 دلار قیمت دارد. تا دیر نشده از تخفیف 75% بازی بهره ببرید.

نوشتار مرتبط:  طراح Halo Infinite استودیو را به مقصد سازندگان Darksiders ترک کرد 

30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید دارکسایدرز

Darksiders Genesis

این بازی اکشن-نقش‌آفرینی توسط Airship Syndicate توسعه و نشر آن بر عهده‌ی THQ Nordic بود. Darksiders Genesis ارتباط مستقیمی با 3 گانه‌ی هک اند اسلش Darksiders ندارد ولی بی ارتباط هم نیست. کاربران پلی استیشن می‌توانند در صورت داشتن اشتراک PS Now این بازی را به رايگان تجربه کنند.

خب دوستان نظرتان در خصوص فهرست 30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید، چیست؟ کدام بازی یا بازی‌ها را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها