30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید

30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید

با این‌که سالیانه شاهد عرضه‌ی تعداد زیادی بازی جهان‌باز هستیم، ولی این سبک با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و شاهد عناوین ارزشمندی در این بین هستیم. البته نمونه‌های ضعیف و عناوين شکست خورده نیز در این سبک به چشم می‌خورند. ولی برآیند ماجرا رضایت بخش است. حال بیایید نگاهی بیاندازیم به 30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید.

نوشتار مرتبط:  مقایسه‌ی گرافیکی بازی The Legend of Zelda: Skyward Sword HD 

30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

بدون هیچ شکی The Legend of Zelda: Breath of the Wild یکی از تأثیرگذارترین عناوین چند سال گذشته است. این بازی شما را به دنبال کردن علامت‌های روی نقشه و فعالیت‌های جانبی تکراری محدود نمی‌کند. برعکس دست شما در افسانه‌ی زلدا: نفس وحش کاملاً باز است. شما می‌توانید به هر شکلی که می‌خواهید در جهان شگفت‌انگیز Hyrule گشت و گذار کنید. و برای شکست دادن Ganon نقشه‌ها بکشید.

نوشتار مرتبط:  Avowed, Fable, The Elder Scrolls 6 و آینده‌ی انحصاری‌های Xbox Series X 

30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید اسکایریم

The Elder Scrolls 5: Skyrim

بله، درست است که تاد هاوارد با بازعرضه‌ی چندباره‌ی اسکایریم طرفداران را آزرده خاطر کرده است، ولی نمی‌شود منکر فوق‌العاده بودن این بازی شد. اسکایریم اگر نگوییم بهترین، دست کم یکی از بهترین عناوین جهان‌باز تاریخ است. گستردگی بازی به علاوه‌ی داستان درگیر کننده از شاخصه‌های بارز این عنوان است. اسکایریم برای سال‌ها به عنوان سنگ محک بازی‌های نقش‌آفرینی جهان‌باز شناخته می‌شد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 

30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید رد دد ردمپشن 2

Red Dead Redemption 2

دنباله‌ی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ توانست عناوین جهان‌باز را یک پله نه صد پله به پیش راند. Red Dead Redemption 2 کمیت را در کنار کیفیت شگفت‌انگیز ارائه می‌دهد. جهانی بزرگ و شگرف در کنار جزئیاتی بی‌نظیر و باورنکردنی. شاید کم‌تر کسی فکرش را می‌کرد که راکستار بتواند موفقیت بازی نخست را تکرار کند، ولی آن‌ها بهترین دنباله‌ی ممکن را ارائه دادند.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Horizon Zero Dawn 

30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید

Horizon Zero Dawn

برای Guerrilla Games که تخصص اصلی آن‌ها ساخت عناوین شوتر اول شخص بود، وارد شدن به سبک اکشن-نقش‌آفرینی ریسک بزرگی به شمار می‌رفت. عنوانی شبیه به فرانچایز شکارچی هیولا با حیوانات و دایناسورهای رباتیک! ایده‌ی جذابی که پیش از این مشابهی نداشت و کاملاً بکر بود. گوریلا گیمز با ارائه‌ی Horizon Zero Dawn فراتر از انتظارات ظاهر شد و موفقیت بزرگی به دست آورد.

نوشتار مرتبط:  معرفی بزرگان: هیدئو کوجیما، استاد وارد می‌شود 

متال گیر سالید 5 فانتوم پین

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

هیدئو کوجیما قصد داشت با ساخت متال گیر سالید 5 دستی هم بر سبک جهان‌باز کشیده باشد. و بهترین نسخه‌ی فرانچایز متال گیر سالید را ارائه دهد. متأسفانه رفتار عجولانه‌ی Konami مانع از تحقق رؤیای استاد کوجیما شد. نتیجه‌ی نهایی دلچسب استاد نبود ولی کماکان یکی از بهترین عناوین جهان‌باز بازار است. صد حیف که داستان ناقص Phantom Pain تجربه‌ای تلخ برای طرفداران قدیمی متال گیر سالید به ارمغان آورد.

نوشتار مرتبط:  15 ویژگی Forza Horizon 5 که باید بدانید 

فورزا هورایزون

Forza Horizon 4

زمان زیادی از عرضه‌ی Forza Horizon 5 نمی‌گذرد و در همین مدت کم تعداد بازی‌بازان آن از 10 میلیون نفر گذر کرده است. به راحتی هر کدام از عناوین فورزا هورایزون را می‌توان در این جایگاه قرار داد. همه‌ی آن‌ها شایستگی لازم را دارند. سری فورزا هورایزون همیشه بهترین تجربه‌ی ممکن در عناوین ماشین سواری و مسابقه‌ای را ارائه می‌دهد. و جهان بزرگ عناوین فورزا هورایزون مملو از فعالیت‌های گوناگون و سرگرم‌کننده می‌باشد.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم موردنیاز برای اجرای بازی Days Gone 

30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید دیز گان

Days Gone

خب قبول دارم، Days Gone هنگام عرضه مشکلات فنی زیادی داشت. ولی با توجه به بزرگی پروژه و کوچک بودن تیم سازندگان از لحاظ تعداد نفرات، نتیجه‌ی نهایی شگفت‌انگیز بود. داستان جذاب Deacon St. John فوق‌العاده درگیر کننده است و ارزش وقت گذاشتن را دارد. جهان آخرالزمانی Oregon تنوع فوق‌العاده‌ایی دارد. و اکنون گرافیک Days Gone مسحور کننده است و عاری از مشکلات فنی و تکنیکی. حیف است تجربه‌ی متفاوت و ارزشمند Bend Studio را از دست داد.

نوشتار مرتبط:  5 ویژگی برتر Ghost of Tsushima نسبت به دیگر عناوين جهان‌باز 

30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید گوس اف سوشیما

Ghost of Tsushima

آی‌پی جدید Sucker Punch در طول دهه‌ی گذشته، تجربه‌ای بکر و استثنائی را ارائه می‌دهد. Ghost of Tsushima خیلی زیبا دوران خاصی از تاریخ ژاپن را شبیه‌سازی می‌کند. به راستی سونی با ارائه‌ی این بازی انحصاری‌های PS4 را پربارتر از همیشه کرد. و سال 2020 را با خاطره‌ای خوش به پایان رساند.

نوشتار مرتبط:  ثبت اختراع سیستم Nemesis بازی Shadow of Mordor 

ارباب حلقه‌ها شادو اف موردور

Middle-Earth: Shadow of Mordor

این بازی یکی از بهترین عناوین 2014 بود. Middle-Earth: Shadow of Mordor طلسم عناوین مبتنی بر جهان ارباب حلقه‌ها را شکاند و تجربه‌ای فوق‌العاده ارائه داد. با این‌که گیم پلی بازی مشابه سری Batman: Arkham و Assassin’s Creed است ولی نوآوری‌های جذابی نیز دارد. یکی از بهترین نوآوری‌های بازی سیستم Nemesis است. این سیستم در طول تجربه‌ی بازی مانع از تکراری شدن روند مبارزات می‌شود.

نوشتار مرتبط:  10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران 

بتمن آرخام سیتی

Batman: Arkham City

اگر بگوییم Batman: Arkham City بهترین بازی ابرقهرمانی تاریخ است، سخنی به گزاف نگفته‌ایم. بهترین ترکیب بین مبارزات و حل معما در این نسخه‌ی جذاب جمع شده‌ تا عنوانی خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی را شاهد باشیم. داستانی شگفت‌انگیز در کنار پایانی تکان‌دهنده و گیم پلی لذت‌بخش اعضای تشکیل دهنده‌ی Batman: Arkham City می‌باشند.

نوشتار مرتبط:  15 سال گذشت و هم‌چنان چشمانم شیدای Okami هستند 

30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید اوکامی

Okami

آیا بازی‌های ویدئویی هنر محسوب می‌شوند؟ آیا می‌شود جهان بازی‌های ویدئویی را هنر هشتم نامید؟ جواب این پرسش‌ها را با تجربه‌ی Okami به دست خواهید آورد. محال است به تجربه‌ی این بازی مشغول شوید و محو زیبایی‌های آن نشوید. زیبایی بی حد و مرز در کنار گیم پلی لذت‌بخش تجربه‌ی Okami را فراموش نشدنی کرده است.

نوشتار مرتبط:  15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید 

سانست اوور درایو

Sunset Overdrive

استودیوی با استعداد Insomniac Games با ساخت Sunset Overdrive عنوانی جذاب و فوق‌العاده سرگرم‌کننده را ارائه داد. عنوانی که فارغ از جهان جدی سایر بازی‌های جهان‌باز، یک سرخوشی و سرزندگی ویژه‌ای را ارائه می‌دهد.

نوشتار مرتبط:  بهترین رمزها و کدهای تقلب جی تی ای 5 که باید امتحان کنید 

جی تی ای 5

Grand Theft Auto 5

مگر می‌شود صحبت از بهترین عناوین جهان‌باز باشد و صحبتی از GTA نشود. راکستار در سال 2013 با ارائه‌ی GTA 5 غوغایی به پا کرد. رکورد فروش و هر رکوردی که فکرش را بکنید در دستان این بازی است و همچنان می‌فروشد. از حق نگذریم عنوان ارزشمندی است، ولی چه خوب که راکستار نسخه‌ی جدید را هر چه زودتر عرضه کند.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man 

اسپایدرمن ps4

Marvel’s Spider-Man

مرد عنکبوتی برای سال‌ها هیچ بازی شایسته‌ای در هنرصنعت نداشت و عناوين ابرقهرمانی با محوریت این شخصیت از اقبال فراوانی برخوردار نبودند. Insomniac Games اما وارد عمل شد و بالأخره پس از سال‌ها Marvel’s Spider-Man توانست نماینده‌ی شایسته‌ی مرد عنکبوتی در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی باشد.

نوشتار مرتبط:  آینده‌ی فرانچایز The Outer Worlds در دستان چه کسی خواهد بود؟ 

30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید the outer worlds

The Outer Worlds

عنوان شایسته‌ی Obsidian Entertainment در سال 2019 با بودجه‌ی محدود توسعه یافت. این بازی با توجه به بودجه‌ی محدود، عملکردی فوق‌العاده بر جای گذاشت. و فروش خوبی نیز به ثبت رساند. بدون شک تجربه‌ی بازی جذاب خالقان Fallout: New Vegas خالی از لطف نخواهد بود.

نوشتار مرتبط:  نظر سازندگان در خصوص کنترلر انقلابی DualSense چیست؟ 

the pathless

The Pathless

بازی The Pathless تجربه‌ای مشابه با Journey ارائه می‌دهد. با این تفاوت که تمرکز ویژه‌ای روی گیم پلی دارد و شاهد مبارزات و غولآخرهای جذابی در آن هستیم. اگر به دنبال یک بازی جهان‌باز متفاوت و جدید می‌گردید، The Pathless را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  جزئیات جذاب از بازی Cyberpunk 2077 که باید بدانید 

30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید سایبرپانک 2077

Cyberpunk 2077

احتمالاً از حضور سایبرپانک 2077 در این فهرست تعجب کرده باشید. ولی حقیقت آن است که در طول یک سال گذشته کیفیت بازی بهبود فراوانی یافته است. مشکلات فنی Cyberpunk 2077 به کم‌ترین حد ممکن رسیده‌اند. تجربه‌ی این بازی حتی روی نسل هشتم نیز خالی از لطف نخواهد بود. از دست ندهید عزیزان.

نوشتار مرتبط:  7 بازی شگفت‌انگیزی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند 

30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید اسلیپینگ داگز

Sleeping Dogs

یکی از نادیده گرفته شده‌ترین بازی‌های تاریخ که به حق خود نرسید. Sleeping Dogs قرار بود نسخه‌ی جدید True Crime باشد ولی حق امتیاز بازی از دستشان خارج شد. به هر حال اسم بازی چندان اهمیتی ندارد، مهم تجربه‌ی نهایی است که جای حرفی باقی نمی‌گذارد. اگر وضعیت فروش بازی بهتر بود، بدون شک تا الآن شاهد دنباله‌های بازی بودیم. ولی متأسفانه شرایط بازار با سازندگان خوش ذوق بازی مهربان نبود. این جهان‌باز دلچسب را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های Xbox Series X که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

بازی مد مکس

Mad Max

بازی Mad Max اثر Avalanche Studios و نشر یافته توسط Warner Bros. Interactive Entertainment می‌باشد. سازندگان این بازی برای ساخت Just Cause شناخته می‌شوند و با ارائه‌ی این نسخه بهترین تجربه‌ی عناوین جهان‌باز را ارائه دادند. اگر از طرفداران فرانچایز Mad Max می‌باشید و به تجربه‌ی بازی‌های اکشن پر زد و خورد علاقه‌مندید، این بازی مناسب شماست.

نوشتار مرتبط:  چرا تجربه‌ی Death Stranding بر همه واجب است! 

30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید دث استرندینگ

Death Stranding

دث استرندینگ عنوان متفاوتی است. رویکرد این بازی با سایر عناوین جهان‌باز کاملاً متفاوت و مبتنی بر اکتشاف و گشت و گذار در محیط است. اگر حوصله‌ی فراوانی دارید و عجول نیستید، Death Stranding می‌تواند به بهترین بازی عمرتان بدل شود. گیم پلی بازی در ابتدا خیلی محدود و در ادامه‌ی راه گسترده و جذاب می‌شود. از داستان درگیر کننده‌ی بازی هم نمی‌شود به راحتی گذشت.

نوشتار مرتبط:  معرفی کوتاه بازی Saints Row The Third: تشنه‌ی انتقام 

سینت رو 4

Saints Row IV

سری Saints Row به جهان فانتزی و هجو خود معروف است. Saints Row IV نیز جدیدترین ساخته‌ی سازندگان در این سری است. اگر از رویکرد خشن و جدی سایر عناوین جهان‌باز خسته شده‌اید و به دنبال تجربه‌ای مفرح می‌گردید، Saints Row IV می‌تواند فوق‌العاده لذت‌بخش و بامزه باشد.

نوشتار مرتبط:  همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید 

30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید فارکرای 6

Far Cry 6

انتقادات به فارکرای 6 در جریان است. یوبیسافت چند سالی می‌شود که حسابی مورد هجمه قرار می‌گیرد و به ارائه‌ی عناوین تکراری متهم است. خیلی‌ها می‌گویند Far Cry 6 همان همیشگی است و نوآوری ندارد. ولی این‌طور به نظر می‌رسد که این بازی تلفیقی از بهترین‌هاست. سازندگان بهترین نکته‌ی عناوین گذشته را جمع کرده‌اند و در این بازی ارائه می‌دهند. انتقادات به این بازی را کنار گذاشته و از تجربه‌ی بازی لذت ببرید.

نوشتار مرتبط:  سرآمد آدم‌کشان؛ 10 بازی برتر سری Assassin’s Creed 

30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید اساسینز کرید اودیسه

Assassin’s Creed Odyssey

اساسین کرید اودیسه یکی از بهترین‌های فرانچایز است. عنوانی فوق‌العاده و جذاب که تجربه‌ای دلچسب را ارائه می‌دهد. کاری به انتقادات پیرامون این بازی نداشته باشید، انتقاداتی از قبیل فاصله گرفتن از ریشه‌ها و غیره. Assassin’s Creed Odyssey تجربه‌ای لذت‌بخش، دلچسب و سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد که تا ساعت‌ها می‌شود به تجربه‌ی آن پرداخت و خسته نشد.

نوشتار مرتبط:  8 نکته‌ی جالب درباره‌ی The Witcher 3 که نمی‌دانستید 

ویچر 3

The Witcher 3: Wild Hunt

بازی ویچر 3 از نظر خیلی‌ها بهترین بازی تاریخ است. این لقب کمی نیست و هر عنوانی شایستگی آن را ندارد. در بین انبوه عناوین شاهکار هنرصنعت بازی‌های ویدئویی، The Witcher 3: Wild Hunt بدون شک جزو بهترین‌های تاریخ قرار می‌گیرد. ماجراجویی گرالت دوست داشتنی در این نسخه به پایان می‌رسد و شاهد داستانی نفس‌گیر خواهیم بود.

نوشتار مرتبط:  بازی محبوب Just Cause این بار در موبایل! 

جاست کاز 3

Just Cause 3

شاید عده‌ای هنوز هم Just Cause 2 را بهترین نسخه‌ی این سری بدانند، ولی Just Cause 3 مکانیک‌های سری را به حد اعلا رساند. جزیره‌ی Medici سرشار از فعالیت‌های جانبی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است. ناگفته نماند که تجربه‌ی عناوین Just Cause همیشه مفرح و لذت‌بخش بوده است و این نسخه نیز مستثنی نیست.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی MAFIA 3 

مافیا 3

Mafia 3

مافیا 3 دقيقاً به مانند Days Gone هنگام عرضه مشکلات فراوانی داشت. اما این مشکلات با به‌روزرسانی‌های گسترده برطرف شده و تجربه‌ی کلی بازی بهبود فراوانی دید. اگر به دنبال یک بازی جهان‌باز با داستان عمیق و ارزشمند می‌گردید، مافیا 3 را از دست ندهید. ولی نباید از این سری تجربه‌ای مشابه با GTA داشته باشید.

نوشتار مرتبط:  در مراسم نمایش جدید بازی Dying Light 2 چه گذشت؟ 

دایینگ لایت

Dying Light

یک بازی جهان‌باز آخرالزمانی با محوریت زامبی و گیم پلی لذت بخش. روی پشت بام‌ها پارکور بازی کنید و شب‌ها در مخفیگاه پنهان شوید. Dying Light ساخته‌ی سازندگان بازی تحسين‌شده‌ی Dead Island می‌باشد. نسخه‌ی دوم این بازی فاصله‌ی چندانی با عرضه ندارد. اکنون بهترین فرصت برای تجربه‌ی Dying Light می‌باشد. این بازی تقریباً برای همه‌ی پلتفرم‌ها در دسترس است و نسخه‌های متنوعی دارد که شامل به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های گسترش دهنده‌ می‌باشند.

نوشتار مرتبط:  8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند 

30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید نیر اوتوماتا

NieR: Automata

آثار استاد یوکو تارو همتایی ندارند. دلایل زیادی وجود دارد که شیفته‌ی NieR: Automata شوید. گیم پلی اعتیادآور، داستان احساسی و موسیقی روح‌نواز تنها بخشی از جذابیت‌های این شاهکار را تشکیل می‌دهند. این بازی را نباید از دست داد. Nier سرشار از هنر و زیبایی است.

نوشتار مرتبط:  توضیحات مایکروسافت در خصوص برتری Xbox Series S نسبت به Xbox One X 

the witness

The Witness

این بازی جهان‌باز را می‌شود به افراد زیادی توصیه کرد. فارغ از سن و سال، فارغ از مهارت در انجام بازی‌های ویدئویی و فارغ از محدودیت‌های دست و پا گیر دیگر. The Witness بهشت عاشقان معماست. از معماهای ساده و پیش پا افتاده گرفته تا معماهای پیچیده و مغز آب کن. اگر علاقه‌ی فراوانی به حل معما دارید، The Witness حسابی شما را کیفور خواهد ساخت.

نوشتار مرتبط:  چرا طرفداران پلی استیشن حتی تحمل اسم The Last of Us Part 2 را ندارند؟ 

واچ داگز

Watch Dogs

یوبیسافت مثل همیشه نمایشی پر زرق و برق را برای Watch Dogs تدارک دیده بود و هوش از سر همگان پراند. نسخه‌ی نهایی گرچه حتی نزدیک به نمایش‌ها نبود، ولی ارزشمند و لذت‌بخش بود. نقطه قوت Watch Dogs داستان جدی و رئال آن است. همچنین نمی‌شود از پایان‌بندی استثنائی و ارزش نهادن به بازی‌باز گذشت. پایان‌بندی این بازی کلاس درسی است برای سایر عناوین داستان‌محور.

خب دوستان نظرتان در خصوص فهرست 30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید، چیست؟ کدام بازی یا بازی‌ها را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

4 4 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها