رمز ارز Chia Coin بیش از یک میلیون ترابایت فضا را اشغال کرده است!

رمز ارز Chia Coin بیش از یک میلیون ترابایت فضا را اشغال کرده است!

به گزارش ساویس‌گیم، رمز ارز Chia Coin در مدت زمان اندکی به محبوبیت وحشتناکی دست یافته است. این رمز ارز چینی با توجه به این‌که برای استخراج نیازی به کارت گرافیک‌های گران قیمت ندارد فوق‌العاده محبوب شد. حال گزارش‌ها حاکی از آن است که در مدت چند هفته این رمز ارز بیش از یک اگزا بایت که معادل یک میلیون ترابایت است را اشغال کرده است.

طبیعتاً شرکت‌های سازنده‌ی HDD و SDD از سود حاصله از فروش ناگهانی حجم زیادی از فضای ذخیره‌سازی خوشحال شدند. ولی از طرفی نگرانی‌ها از نایاب شدن هارد دیسک و SSD در سطح جهانی افزایش یافت. این قطعات برای بازار کامپیوتر و الکترونیک فوق‌العاده حیاتی و مهم هستند. و با توجه به مشکلات تولید در دوران کرونا، این نگرانی بیش از پیش است.

روند استخراج رمز ارز Chia Coin به فضای ذخیره‌سازی خالی زیادی نیاز دارد. و این عمل از طریق خوانش و نوشتار دستورهای زیاد صورت می‌گیرد. خوشبختانه چندی پیش یک شرکت چینی گزارش داد که ساخت SSDهای مخصوص استخراج رمز ارز Chia Coin را آغاز کرده است. باید امیدوار بود که این شرکت هر چه زودتر نیاز این بازار را تأمین کند قبل از این‌که شاهد خسارت دیگری در بازار کامپیوتر و گیمینگ باشیم.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها