معرفی کوتاه فیلم Tenet| تنت ماجرایی پیچیده و سردرگم

تنت

وقتی به برترین فیلم‌های سال اخیر یعنی 2020 نگاهی بیاندازیم، تنت از آن فیلم‌هایی است که بسیار می‌درخشد. اینبار اومدیم تا یکی از فیلم‌های زیبای سال 2020، ” تنت ” به کارگردانی ” کریستوفر نولان ” نابغه سینما را به شما معرفی کنیم. در ادامه با ساویس‌گیم همراه باشید.

در سال 2020 به دلیل محدودیت های کرونایی فیلم‌ها و آثار سینمایی شاخص زیادی ساخته نشدند. خیلی از فیلم‌ها نیز با تاخیر مواجه شدند.  همچنین 2020 تنها سالی بود که ” Marvel Studios ” نتوانست هیچ فیلمی را بسازد و منتشر کند. ولی با این حال در میان فیلم‌های ساخته شده در 2020، می‌توان آثار بسیار خوبی نیز پیدا کرد. تنت که با 200 میلیون دلار هزینه به فروش 361 میلیون دست پیدا کرد، یکی از این آثار محسوب می‌شود.

تنت : فیلمی دیگر از نابغه سینما

داستان فیلم تنت

فیلم تنت داستان پیچیده‌ای دارد. داستانی که احتمالاً با یک بار تماشای آن نمی‌توان به درستی آن را متوجه شد. یا حداقل به تمام زوایای آن اشراف پیدا کرد. داستان این فیلم درباره‌ی یک مامور سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا ( CIA ) یا همان سیا می‌باشد که برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم با چندین نفر دیگر دست به کار می‌شوند.

ولی این تمام ماجرا نیست! شخصی به نام آندره سیتور به ارتباط با آیندگان دست می‌یابد و می‌خواهد دنیا را به وسیله فناوری که از آینده به او اهدا شده، نابود کند. این فناوری معکوس کننده نام دارد و همان طور که از نامش پیداست می‌توان با آن اشیاء را معکوس حرکت داد. حتی انسان‌ها را هم می‌توان با آن معکوس کرد.

ساخت

کریستوفر نولان در ژانویه‌ی سال 2019 ساخت فیلم تنت را آغاز کرد و فیلم‌برداری آن از ماه می 2019 شروع شد. این فیلم با دوربین مورد علاقه کریستوفر نولان یعنی 70 میلی‌متری Imax تولید شده است.

بازیگران

این فیلم بازیگران خوبی را به روی پرده آورده است. مانند جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین، کلیمانس بوزی، آرون تایلر جانسون، کنت برانا و دیمیل کاپادیا.

موسیقی

بعد از فیلم‌های پرستیژ و بی خوابی این سومین فیلم کریستوفر نولان محسوب می‌شود که هانس زیمر سرشناس برای آن موسیقی نساخته است.  نولان لودویگ گورانسون را که سابقه‌ی دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین موسیقی برای فیلم پلنگ سیاه را در کارنامه دارد آورده است تا موسیقی فیلم را بنوازد.

 

مطالب پیشنهادی:

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

محمدرضا احمدیمشاهده نوشته ها

Avatar for محمدرضا احمدی

We Get Dirty To Make World Clean. That's Our Duty -Capitan Price

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها