معرفی بازی امانگ آس| Among Us: قتل در سفینه‌ی فضایی!

AMONG US

در این مقاله قصد داریم بازی Among Us را مختصراً به شما معرفی کنیم. با ساویس‌گیم همراه باشید.

Among us به فارسی امانگ آس، یک بازی چند نفره شبیه به بازی مافیا است که به تازگی هم جایزه‌ی بهترین بازی موبایل را در مراسم گیم اواردز دریافت کرد. گیم پلی بازی به این صورت است که چهار تا ده نفر گیمر در یک اتاق (room) به بازی می‌پردازند. و در هر بازی یک تا سه نفر شیاد و قاتل هستند و دیگر افراد خدمه‌ی سفینه هستند. در طول بازی سفینه دچار مشکلات فنی متعددی شده و به هر خدمه وظایف مشخص داده می‌شود تا سفینه به طور کامل تعمیر شود. در این بین وظیفه‌ی ایمپاستر (imposter) یا همان شیاد(ها) این است که نگذارند این اتفاق بیفتد. و به همین منظور آن‌ها دست به کشتن خدمه‌ی سفینه می‌زنند.

امانگ آس

و در ضمن نکته‌ی ماجرا اینجاست که نباید در حین کشتن دیگران دیده شوند. وگرنه کسی که این اتفاق را دیده است با زدن گزینه‌ی گزارش (report) مرگ فردی که کشته شده است را گزارش می‌دهد. و در همان لحظه همه‌ی افرادی که در سفینه هستند به یک صفحه‌ی چت عمومی می‌آیند و طبق مدارک بر سر ایمپاستر بحث می‌کنند. و درآخر جلسه طبق اکثریت آراء فردی که بیشترین رای را گرفته باشد از سفینه اخراج و کشته می‌شود.

در بازی طبق مکانیکی که بازی سازان برای آن در نظر گرفته‌اند، شما فقط می‌توانید تا جایی را که در دیدرس شماست ببینید. و پشت دیوار را نمی‌بینید. البته تا زمانی که کشته شوید یا از سفینه بیرون انداخته شوید.  اگر ایمپاستر باشید و از سفینه بیرون انداخته شوید، می‌توانید حتی درها را قفل کنید. و یا برق را قطع کنید.

امانگ آس

گر چه Among Us یک بازی دوبعدی است ولی این موضوع چیزی از گیم پلی جذاب آن کم نمی‌کند. ولی متاسفانه این بازی برای آی‌پی ایران تحریم شده است. بنابراین اگر می‌خواهید این بازی را انجام دهید چه در موبایل چه در کامپیوتر باید از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید. اگر به دنبال یک بازی جذاب چند نفره برای کامپیوتر یا موبایلتان هستید، امانگ آس قطعا انتخابی درست خواهد بود. و ضمناً این بازی رایگان است.

نظر شما چیست؟ این بازی را تجربه کرده‌اید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

2.3 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

محمدرضا احمدیمشاهده نوشته ها

محمدرضا احمدی

We Get Dirty To Make World Clean. That's Our Duty -Capitan Price

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها