سرقت کارت گرافیک‌های GeForce RTX 3090 از انبار MSI در چین!

MSI

به گزارش ساویس‌گیم، روز خوبی نیست، آن روزی که شما گزارشی در مورد سرقت داشته باشید. همچنین این اولین باری است که ما در مورد سرقت کارت‌های گرافیک از یک تولید‌کننده می‌شنویم. متأسفانه 40 جعبه پر از کارت‌های گرافیک RTX 3090 از کارخانه MSI واقع در چین به سرقت رفته است. این 40 جعبه‌ی به سرقت رفته حدوداً 336 هزار و 500 دلار تخمین زده شده‌اند. MSI با مقامات در حال پیگیری کارت گرافیک‌هاست و برای هر کسی که اطلاعاتی در مورد کارت های گرافیک به سرقت رفته داشته باشد 100000 یوان (15000 دلار) جایزه در نظر گرفته است.

ارزش تقریبی خرده فروشی (فروش مجدد و دست دوم) کارت گرافیک‌های MSI حدوداً 2،250 دلار می‌باشد. و این قضیه کارت‌های RTX 3090 را به یک هدف جذاب برای سارقان تبدیل کرده است. شاید این اولین مورد از سرقت کارت گرافیک‌ها باشد، اما چندان غیرمنتظره نیست. همه‌گیری جهانی COVID-19 شرایط زندگی دشواری را برای بسیاری از افراد ایجاد کرده است، و با ارزیابی‌های فعلی RTX 3090، برای این افراد راهی سریع برای کسب درآمد به حساب می‌آید.

اکثراً 3090 در خرده فروشی‌ها موجود نیست و به دلیل تقاضای زیاد، یافتن آنها بسیار دشوار است. بسیاری از کارت‌های 3090 بیش از قیمت پایه فروخته می‌شوند و متوسط ​​قیمت فروش مجدد آن‌ها 2250 دلار برآورد می‌شود. این نشان دهنده بازار سودآور کارت‌های RTX نسل فعلی است. این مدل‌ها  از جمله کارت‌های بسیار با ارزش موجود در بازار هستند که می‌توان از آنها سود بزرگی دریافت کرد.

به هر حال امیدواریم که شرایط زندگی بهتر شود و دیگر شاهد اقدامات اینچنینی نباشیم. این سرقت به خودی خود تأثیر چندانی در بازار کارت‌های RTX 3090 نخواهد گذاشت. چرا که مجموع کارت‌های به سرقت رفته سرجمع حدود 220 عدد می‌باشد. این اقدام احتمالاً خود MSI را با کسری جزئی در فروش مواجه کند. و در مقیاس بزرگ‌تر تأثیری بر موجودی 3090 در بازار نخواهد گذاشت.

خب دوستان نظرتان چیست؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها