بررسی بازی Atlas Fallen

بررسی بازی Atlas Fallen بازی سقوط اطلس

استودیوی Deck 13 با ارائه عنوانی جدید و متفاوت از آنچه که معمولاً از آن‌ها انتظار داشتیم تا حدودی ما را شگفت‌زده کرد. حال بیایید با هم بازی اخیرشان را بررسی کنیم تا ببینیم که آیا موفق بوده‌اند یا خیر؟ بررسی بازی Atlas Fallen را در ساویس‌گیم بخوانید.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز Forspoken 

بازی Atlas Fallen اولین پروژه استودیو در ژانری جز سولزلایک است. این تیم می‌خواست به جای این‌که تنها جذب بازیکنان هاردکور را هدف قرار دهد، سعی کند سختی بازی‌های خود را کاهش داده تا همه گیمرها بتوانند از اثرشان لذت ببرند. استودیو در نهایت موفق شد جنبه‌هایی از سبک جدیدی را که روی آن کار می‌کرد ارائه کند، اما از طرفی در بهره‌برداری از جنبه‌های دیگر تا حدودی ناکام ماند.

قطعاََ در بازی‌های نقش‌آفرینی، گیمر حرفه‌ای ابتدا به داستان بازی اهمیت می‌دهد تا دیگر عناصر، البته که گیم پلی هم حائز اهمیت است اما داستان در Atlas Fallen بسیار مهم و کامل‌ترین عنصر در آن است و از همان لحظه اول متوجه خواهید شد. داستان بازی در دنیایی ویران شده می‌گذرد که شاهد درگیری‌های بزرگی بین اربابان بوده است، اما طی دوره‌ای جهان تحت فرمانروایی خدای خورشید معروف به تلوس قرار گرفت و او شروع به بردگی انسان‌ها برای منافع خود کرد.

در ادامه شخصی را داریم که یک دستکش مرموز پیدا می‌کند که به او کمک می‌کند تا با Thelos و پیروانش، چه از انسان‌ها و چه حتی از هیولاهای معروف به Wraiths، مقابله کند. بازیکن متوجه می‌شود که دستکش اسرارآمیزی که به آن وابسته شده است روحی مرموز را در درون خود دارد، قهرمان بازی به دنبال شناخت حقیقت اوست و در عین حال روح به او در رویارویی با دشمنان کمک می‌کند و آرامش را به او باز می‌گرداند.

شخصیت بازی با لباس و شن و دستکش فلزی بزرگ

پیشرفت در داستان بازی از نظر اتفاقات و روایت بسیار سریع است و این ممکن است کمی حواس بازیکن را پرت کند، به خصوص که ارکان اصلی داستان بیشتر روی دیالوگ‌های طولانی بین شخصیت‌ها تمرکز می‌کنند تا صحنه‌های سینمایی و این‌ها تا حدودی جنبه منفی هستند.

بازی Atlas Fallen بسیار روان و مهم‌تر از همه آسان است، یعنی خیلی زود به مکانیک‌های آن عادت می‌کنید. اما چندین چیز وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید تا مکانیک مبارزه بازی و موارد دیگر مانند ناوبری در بازی را درک کنید. در طول گشت و گذار خود در جهان، صندوق‌هایی به دست خواهید آورد که می‌توانند باز شوند و توانایی‌های خاصی را ارائه دهند که می‌توانید از آن‌ها در بازی استفاده‌ کنید.

کرگردن شنی غول پیکر بررسی بازی Atlas Fallen

انواع توانایی‌ها در Atlas Fallen

  • توانایی‌های رزمی: این توانایی‌ها را می‌توان با فشار دادن دکمه L۲ و اختصاص دادن دکمه مربع به عنوان مثال در نسخه پلی‌استیشن ۵، به این قابلیت‌ها دسترسی پیدا کرد و فعال کرد، برخی از آن‌ها در برابر نوع خاصی از دشمن مؤثر هستند، در حالی که برخی دیگر صرفاً در یک موقعیت خاص کاربرد دارند.
  • Health Abilities: بازی را با قابلیت سلامتی شروع می‌کنید که با فشردن دکمه L۲ و دکمه X می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و با خرید با ارز بازی می‌توانید آن را برای استفاده بیش از یک بار ارتقاء دهید.
  • توانایی‌های حرکتی: شروع بازی زیبا است، با توجه به حالت آموزشی، پرش پیشرفته و توانایی اسکی روی شن و همچنین توانایی‌های خاصی را یاد خواهید گرفت که شما را به مکان‌های مرتفع و غیره می‌رسانند.
  • Costumes و Armor: مانند سایر بازی‌های جهان باز و داستانی. در حین گشت و گذار، می‌توانید لباس‌ها و زره‌ها را از نظر قدرت، دفاع، اثربخشی در برابر نوع خاصی از دشمن و موارد دیگر به‌دست آورید و ارتقاء دهید.

تنوع دشمنان در بازی بسیار خوب است و قدرت متفاوت هر یک از دشمنان، مبارزه با آن‌ها را سرگرم کننده می‌کند. اما تصمیم برای ریسپاون کردن دشمنان از هر کجا در حین پرسه زدن و کاوش، انتخاب خوبی به نظر نمی‌رسید.

مبارزه با موجود شنی عظیم

تنها عنصری که در بازی سقوط اطلس امتیاز کامل را به خود اختصاص داد، عنصر فنی و گرافیک فوق‌العاده آن است، چرا که نمایش محیط کویری با تمام جزئیات و بسیار استادانه صورت گرفته. تمرکز بازی Atlas Fallen خیلی روی طراحی شخصیت‌ها نیست، بلکه بیشتر روی دنیای بازی و هیولاهای آن است. مکان‌هایی که بازدید خواهید کرد نیز به خوبی طراحی شده و بی‌عیب و نقص هستند.

استودیو Deck 13 در طول توسعه Atlas Fallen از Unreal Engine 5 استفاده مطلوبی کرده است. این در زیبایی‌شناسی دنیای بازی و جزئیات بصری آن منعکس شده است، از دنیای شنی که در آن آثاری از انعکاس خورشید پیدا می‌کنید، تا مناطق سبز که از نظر بصری متمایز هستند.

کیفیت صداگذاری بازی در حد جلوه‌های بصری آن نبود، زیرا حرکت لب‌ها با دیالوگ‌ها همخوانی کافی نداشت و نمی‌توانست به خوبی احساسات شخصیت‌ها را بیان کند. موضوعی که باعث شد در طول تجربه‌ام از بازی با شخصیت‌ها همذات‌پنداری نکنم. موسیقی نیز چندان حرفی برای گفتن ندارد و کمکی به تجربه نهایی نمی‌کند. در کل بخش صداگذاری و موسیقی بازی کامل نیست.

موارد مثبت

  • گیم پلی روان که تسلط روی آن آسان است
  • گرافیک زیبا، چشم نواز و کارگردانی هنری
  • طیف گسترده‌ای از توانایی‌های رزمی
  • نقشه بزرگ و متنوع
  • دشمنان متنوع

موارد منفی

  • دیالوگ‌های بین شخصیت‌ها اغلب خسته کننده، طولانی و گاهی اوقات اضافه است
  • شروع داستان نامفهوم است و تا مدت‌ها همینطور خواهد ماند
  • تکراری شدن مأموریت‌های بازی و نقصان مراحل جانبی
  • صداگذاری شخصیت‌ها بسیار متوسط ​​است
  • دنیای بازی نسبتاََ خالی است
  • کمبود کات سین

پوستر بازی سقوط اطلس

بازی Atlas Fallen تجربه‌ای منحصر به فرد با گرافیکی چشمگیر را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما با توجه به سایر عناصر، در ارائه آن چیزی که از آن انتظار می‌رفت، ناکام است. شاید چون این بازی اولین تجربه سازندگان در سبکی متفاوت است، با در نظر گرفتن سابقه آن‌ها محصول فعلی قابل قبول است، اما فوق‌العاده نیست.

امتیاز ساویس‌گیم: 7 از 10

بازبینی تصویری

فردی شناور در هوا محیط صحرایی

گرافیک بازی چشم‌نواز و ستودنی است

 

مبارزه با اژدهای شنی بررسی بازی Atlas Fallen

گیم پلی در بهترین حالت متوسط و قابل قبول است

 

مبارزه با هیولای شنی بررسی بازی Atlas Fallen

دشمنان بازی تنوع خوبی دارند اما مبارزات پس از مدتی تکراری می‌شوند

FINAL VERDICT

Atlas Fallen gives you a unique experience with impressive graphics, but it fails to deliver what was expected in terms of other elements. Perhaps because this game is the developers’ first attempt at a different genre, the current product is acceptable considering their track record, but it’s not a great game

:Pros

  • Large and varied map
  • Smooth gameplay that is easy to master
  • Beautiful, eye-catching graphics and art direction

:Cons

  • Dialogues between characters are often boring, long and sometimes redundant
  • Duplication of game missions and lack of side quests
  • The game world is relatively empty

SavisGame Score: 7 out of 10

 

5 4 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها