USB بیست و پنج ساله شد؛ به سختی می‌توان دنیایی بدون USB را به یاد آورد

USB

به گزارش ساویس‌گیم، اتصالات USB استانداردی جهانی نه تنها برای وسایل جانبی رایانه، بلکه برای شارژ بیشتر تلفن‌ها، تبلت‌ها و دستگاه‌های کوچک است. به سختی می‌توان دنیایی بدون یو اس بی را به یاد آورد. دنیایی که تقریباً که نه، دقیقاً 25 سال پیش، در 15 ژانویه 1996، آغاز شد. این یادآوری توسط How-To Geek ارائه شده است که اطلاعات عمیقی در مورد تاریخچه‌ی یو اس بی و توسعه‌ی آن منتشر کرده است. این یک یادآوری است برای اینکه بدانید درگاه‌های کامپیوتر چقدر پیچیده، دشوار و حتی گران قیمت بودند. قبل از اینکه USB یا Universal Series Bus استانداردی برای اتصال ماوس، صفحه کلید، دسته‌ی بازی یا هر نوع وسایل جانبی رایانه‌ای شود.

USB

فناوری USB یک تلاش جهانی بود. و به واسطه‌ی همکاری بین چندین نام بزرگ فناوری پدیدار شد. نام‌هایی چون: اینتل، مایکروسافت، IBM ،Compaq، شرکت تجهیزات دیجیتال، NEC و Northern Telecom. استفاده از این فناوری فوری نبود و بسیاری موفقیت نهایی آن را به دلیل انتشار iMac توسط اپل در سال 1998 می‌دانند. دستگاهی که اولین رایانه‌ی شخصی بود که پورت‌های قدیمی را کنار گذاشت. و فقط از یو اس بی پشتیبانی می‌کرد. یو اس بی همچنین Atari را دارد که ممنون آن باشد. آتاری بود که USB را از چنگال ناقضان حق امتیاز نجات داد. اکنون، یو اس بی در همه جا حضور دارد. حتی بسیاری از دستگاه‌ها تمام درگاه‌ها را به جز USB-C به طور کامل کنار گذاشته‌اند. Xbox و PlayStation مدت طولانیست که از انواع اتصال دهنده‌های مختلف USB برای شارژ و اتصال دسته‌های بی‌سیم استفاده می‌کنند. دسته‌های Xbox Series X/S و PlayStation 5 هم که از USB-C پشتیبانی می‌کنند.

نظرتان چیست دوستان؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها