هواداران فوتبال در توییتر به داوران ویدیویی (VAR) کارت قرمز دادند

VAR

به گزارش ساویس‌گیم، وقتی سال گذشته کمک داور ویدیویی (VAR) به لیگ برتر انگلیس اضافه شد. امید زیادی وجود داشت که با این سیستم تصمیمات نادرست بازی‌ها بهبود پیدا کند.

از این فناوری برای بررسی اتفاقات حساس داخل زمین استفاده می‌شود. اما بسیاری از بازیکنان، صاحب نظران و مربیان می‌گویند این سیستم بسیار کند و بی نتیجه است. به طوری که مشکلات بیشتری نسبت به حل آن ایجاد می‌کند.

اکنون محققان دانشگاه فنی مونیخ از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند تا بفهمند طرفداران درباره VAR در توییتر چه می‌گویند.

این تیم ابتدا از API رسمی توییتر برای جمع آوری بیش از 600 هزار توییت انگلیسی زبان در طول 129 مسابقه از فصل لیگ برتر 2019-2020 استفاده کرد.

دکتر اوتو کولبینگر در این مورد گفت: “ما برای هر بازی از هشتگ رسمی استفاده کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که توییت‌ها واقعاً به بازی مورد نظر اشاره می‌کنند.”

محققان سپس زیرمجموعه‌ای از توییت‌های ایجاد شده هنگام وقوع حوادث VAR را ایجاد کردند که آن‌ها را در سه دسته‌ی مثبت، خنثی یا منفی گروه بندی کردند. این مورد برای مقایسه بهتر یک مدل طبقه بندی متن برای تجزیه و تحلیل احساسات بیان شده در هر توییت استفاده شد.

که نتایج این دسته‌بندی به اینصورت شد، 76.24 درصد منفی، 11.43 درصد خنثی و فقط 12.33 درصد عملکرد VAR را مثبت اعلام کرده بودند.

محققان می‌گویند توییت‌های مربوط به داور ویدیویی معمولاً بسیار منفی‌تر از آن‌هایی هستند که اتفاقات دیگر بازی‌ها را ذکر می‌کنند.

دکتر اوتو کولبینگر همچنین اضافه کرد که یافته‌ها مواردی برای بهبود مورد نیاز VAR را نشان می‌دهد:

فدراسیون‌های فوتبال باید تلاش کنند تا تمام تصمیمات VAR را با شفافیت بیشتری ابلاغ کنند. برای اطمینان از این شفافیت، فدراسیون‌ها می‌توانند ارتباطات بین داور در زمین و داور ویدیویی را پخش کنند. همانطور که در هاکی انجام می‌شود. و اضافه کردن یک گزینه جایگزین، معرفی گزینه “چالش مربیان” همانند فوتبال آمریکایی است.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها