پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان یا نینتندو سوئیچ برنده 2020 کدام است؟

مایکروسافت، سونی و نینتندو

علی رغم اینکه وضعیت کنونی در سراسر جهان به دلیل شیوع بیماری‌های جدید و سایر اتفاقات وحشتناک شده است. اما توجه به صنعت بازی‌های ویدیویی به عنوان یک رسانه و سرگرمی امروزه بیشتر از گذشته در حال رونق است. تعداد بیشتری از مردم به عنوان گریزی از رویدادهای فاجعه باری پیرامون خود، به آن روی می‌آورند. که خوشبختانه، بازی‌ها نیز به نوبه خود بهترین عملکرد خود را داشته‌اند. با ارائه عناوین شگفت‌انگیزی در همه پلتفرم‌ها، 2020 به یکی از بهترین سال‌های صنعت گیم تبدیل شد. در این مقاله از ساویس‌گیم قصد داریم به بررسی بازی‌های ارائه شده در سال 2020 و پلتفرم‌های مختلف از جمله پلی‌استیشن 4 بپردازیم.

پلی‌استیشن 4

از میان همه پلتفرم‌های بازی امسال پلی‌استیشن 4 ستاره واقعی میدان بوده است. با وجود اینکه این کنسول در آخرین سال تولید خود قبل از ورود به نسل بعدی، کنسول پلی‌استیشن 5  است. انتظار می‌رفت تمرکز اصلی بر کنسول جدید باشد تا در هنگام عرضه بتواند جایگاه خود را بین طرفداران پیدا کند.

پلی‌استیشن 4

پلی‌استیشن 5  در واقع در ابتدای کار قدرتمند ظاهر نشد. که این امر سبب خودنمایی  پلی‌استیشن 4 در آخرین سال تولید خود شد. یا شاید بهتر باشد اینگونه بگوییم پلی‌استیشن 4 شگفتی که آفرید اجازه خودنمایی به پلی‌استیشن 5 نداد. با انتشار تعداد زیادی بازی‌ در سبک‌های مختلف از درجه یک گرفته تا بازی‌های استودیو‌های مستقل از بازی‌های شخص ثالث تا اول شخص، ژاپنی تا غربی، بازی‌های مولتی پلتفرم و هر دسته‌‌بندی دیگری که ممکن است برای شما مهم و جذاب باشد.

برای رسیدن پلی‌استیشن 4 به این جایگاه در سال آخر تولید بازی‌های شاخص زیادی منتشر شدند. که از میان آن‌ها میتوان به: Nioh 2، نسخه بازسازی شده از بازی Resident Evil 3 ، بازی جذاب Fall Guys ، نسخه جدیدی از بازی Crash Bandicoot، مرد عنکبوتی جدید تحت عنوان Spider–Man: Miles Morales و … اشاره کرد که تنها تعدادی از عناوینی بودند که این کنسول در این سال به خود دید.

بازی‌های بی‌نظیر

علاوه بر همه این موارد در سال جاری  این کنسول 3 بازی با نمره 10/10 داشت که به آن‌ها اشاره‌ای نشد. نسخه بازسازی شده Final Fantasy VII اولین بازسازی از رویای بلند پروازانه اسکوئر انیکس، Persona 5 عنوانی که مسلماً از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی در همه دوران‌ها و یکی از بهترین بازی‌های نسل است و در آخر The Last of Us Part 2 ، نسخه‌ای جسورانه و جاه طلبانه از ناتی داگ، که فارغ از تمام انتقادات، انتظارات را تا حدودی زیادی برآورده کرد و یکی از جسورانه‌ترین داستان‌هایی که صنعت گیم به خود دیده بود را ارائه کرد.

طیف گسترده‌ای از بازی‌هایی که برای پلی‌استیشن 4 ارائه شد واقعا گیج کننده بود. مهم نیست که چه سبک بازیی را دوست دارید، پلی‌استیشن 4 احتمالاً امسال علایق شما را تحت پوشش قرار داده است. سالی اینگونه پر بار برای هر کنسول در هر برهه از زمان البته قابل تامل است اما ارائه چنین عناوینی در این سال برای کنسول در بازار یک اتفاق بی‌سابقه است با بازگشت به دوره‌های گذشته مثلا به دوران کنسول NES ، نمی‌توانیم ببینیم که با چنین استقبال بالایی روبرو شده باشد. حتی PS2 هم موفق به این کار نشد. به راستی، این سال آخر جایگاه پلی‌استیشن 4 را کاملا تثبیت می‌کند و آن را به یک کنسول افسانه‌ای تبدیل می‌کند.

در حالی که سایر کنسول‌ها به این اوج نرسیدند، اما نمایش‌های قوی نسبتاً خوبی از خود نشان دادند. به عنوان مثال ایکس باکس وان، بازی‌هایی مهمی را در این مدت ارائه داده است از جمله Ori and the Will of the Wisps ، Wasteland 3  و سایر بازی‌های جذابی که برای این کنسول ارائه شد.

همه اینها به علاوه بازی‌های عالی چند پلتفرمی که در کنسول‌ها به اشتراک گذاشته شد. سال 2020 را به سال شگفت‌انگیزی برای دوستداران بازی تبدیل کرد.

نینتندو سوئیچ

نینتندو در سال 2020 سال نسبتاً آرامی را سپری کرد. اگرمنصفانه نگاه کنیم می‌بینیم که، هیچ سالی به اندازه سال 2017 یا 2019 برای آن سال خوبی نبوده است. اما حتی با احتساب این موارد، سوییچ توانست تعداد شگفت انگیزی از بازی‌های عالی را در سال 2020 ارائه دهد. ستاره سال برای این پلتفرم بدون شک Animal Crossing New Horizons ، که دقیقاً در زمان مناسب ظاهر شد. New Horizons  به یک پدیده تبدیل شد و به موفقیتی رسید که با بازی Pokemon GO شاهد آن بودیم. که احتمالاً یکی از دلایل موفقیت سوییچ در سال جاری است.

علاوه بر این بازی سوییچ عناوین اول شخص دیگری را نیز به خود دید. از جمله Paper Mario: The Origami King (که به طرز شگفت انگیزی عالی بود.)، Mario Kart Live و Hyrule Warriors: Age of Calamity ، Clubhouse Games ، پیش درآمدی بر سبک C the Dynasty Warriors برای The Legend of Zelda: Breath of the Wild و … نینتندو همچنین تعدادی از بازی‌های قدیمی خود را از جمله Super Mario 3D All Stars روی سوییچ، دوباره منتشر کرد. با همه این موارد، این بهترین سال سوییچ نبود و Animal Crossing و Hades به کنار، هیچ عنوان شگفت‌آور بزرگی وجود نداشت.

نتیجه

از نظر ارائه بازی همه برنده بودند، زیرا هر سه کنسول نسل فعلی عملکرد فوق العاده خوبی داشتند. حتی اگر ایکس‌ باکس وان  و نینتندو سوییچ کم کارتر از رقیب خود بودند. اما هنگامی که بحث و تعصب خاص در مورد بازی‌ها، صرفاً از نظر طرفدار یک کنسول بودن را کنار بگذاریم. خواهیم دید آنچه که امسال به دست آوردیم یکی از جذاب‌ترین اتفاقاتی بود که این صنعت داشته است.

نظر شما چیست؟ عملکرد کدام کنسول را بهتر می‌دانید؟ نظرات خود را برای ما در بخش کامنت‌ها بنویسید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها