رتبه‌بندی بهترین بازی‌های دایناسوری تاریخ

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های دایناسوری تاریخ

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های دایناسوری تاریخ

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

اگر جزو کسانی هستید که عاشق مجموعه فیلم و بازی‌های پارک ژوراسیک هستند، ممکن است بعضی از این بازی‌ها به نظرتان جذاب بیایند. همه‌ی مردم دایناسورها را دوست دارند. این موجودات جذاب، هیجان‌انگیز و حیرت‌آور هستند. تعجبی ندارد فیلم‌هایی که دایناسورها را در خود جای داده‌اند به فروش چند صد میلیون دلاری در گیشه دست پیدا می‌کنند. مردم همیشه به این موجودات جذب می‌شوند و دانستن اینکه این مخلوقات قدرتمند و بزرگ زمانی روی این سیاره زندگی می‌کردند، باعث اضافه شدن چاشنی وحشت و جذابیت به این موضوع می‌شود.

همچنین این ترکیب از وحشت و جذابیت است که دایناسورها را در خط مقدم تخیلات ما نگه می‌دارد. بنابراین چه چیزی می‌تواند بهتر از یک بازی ویدئویی با حضور دایناسورها باشد؟ مگر راه دیگری وجود دارد که مردم بتوانند با این مخلوقات از ۶۵ میلیون سال پیش تعامل داشته باشند؟ در این مقاله به رتبه‌بندی بهترین بازی‌های دایناسوری تاریخ خواهیم پرداخت.

نوشتار مرتبط:  اکنون زمان بازگشت است: چرا باید نسخه ای جدید از سری Dino Crisis ساخته شود؟ 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های دایناسوری تاریخ Cadillacs and Dinosaurs​ کادیلاک و دایناسورها
10. Cadillacs and Dinosaurs​

در سال ۱۹۹۳، کپکام یک بازی دیگر در زیرسبک مبارزه‌ی خیابانی منتشر کرد. با این تفاوت که این بازی دایناسور داشت! کادیلاک‌ها و دایناسورها که در زمان آینده جریان دارد، چهار شخصیت اصلی را دنبال می‌کند که باید برای متوقف کردن یک دسته از شکارچیان غیرقانونی دایناسورها مبارزه کنند.

دایناسورهای جهان به خاطر سال‌‌ها شکار شدن به‌شدت خشن شده‌اند. به همین خاطر می‌توانند به مبارزه‌ها ملحق شوند و خرابی زیادی به بار بیاورند. این بازی شاید کمی عجیب به‌نظر برسد، ولی ۱۰۰٪ جالب است. از همه بهتر، برای دستگاه‌های موبایلی مورد انتشار مجدد قرار گرفته است.

نوشتار مرتبط:  چگونه داینو کرایسیس 2 زیرسبک اکشن وحشت را خلق کرد 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های دایناسوری تاریخ Nanosaur​ نانوسور
9. Nanosaur​

بیش از یک دهه قبل از آنکه دنیای ژوراسیک تصمیم بگیرد دایناسورها را از لحاظ ژنتیکی دست‌کاری کند، بازی کامپیوتری نانوسور تصمیم گرفت این ایده را امتحان کند. با این حال، دنیای ژوراسیک از پیوند ژنتیکی استفاده کرد و بازی نانوسور، ماشین‌آلاتی را به دایناسورها اضافه کرد که باعث خلق تعدادی ماشین آدم‌کشی قدرتمند شد.

از راپتورهای مسلح به مسلسل گرفته تا بال‌انگشتی‌هایی که لیزر دارند، چیز دیگری باقی نمی‌ماند که یک گیمر از این بازی بخواهد‌. اگرچه گرافیک این بازی خارق‌العاده نبود، اما دایناسورهای صاحبِ اسلحه بازی‌بازان را ترغیب می‌کردند تا به بازی ادامه بدهند.

نوشتار مرتبط:  نوابغ هنر هشتم: 5 بازی‌ساز برتر تاریخ 

Primal Rage​
8. Primal Rage​

بعد از آنکه یک شهاب‌سنگ بزرگ به زمین برخورد می‌کند و بیش‌تر انسان‌ها کشته می‌شوند، چهار رب‌النوع از خوابِ خود در زیر پوسته‌ی زمین بیدار می‌شوند. حال چهار مخلوق خدامانند – یتی، رپتور، تی‌-رکس و تریسراتوپس باید با هیولاهایی شیطانی و ماورایی مبارزه کنند که قصد دارند سیاره را به هرج ‌ومرج بکشانند.

این بازی روی کنسول‌های نسل چهار مثل جنسیس و SNES و همین‌طور کنسول‌های نسل پنجم مثل سگا ساترن محبوبیت زیادی کسب کرد. این باعث می‌شد تا بهبودهای گرافیکی و همین‌طور تنظیمات تعاملی‌تر در دسترس قرار گیرند.

نوشتار مرتبط:  معرفی بزرگان: شینجی میکامی، به نام پدرخوانده 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های دایناسوری تاریخ ARK: Survival Evolved

7. ARK: Survival Evolved​

در بازی ARK: Survival Evolved بازی‌بازان در یک جزیره‌ی اسرارآمیز مملو از دایناسورهای سرگردان و انسان‌های در حال جنگ قرار می‌گیرند. این بازی تا حدودی شبیه ماینکرافت است، چون نیاز دارید تا سنگر بسازید و غذا انبار کنید.

همچنین تا حدی شبیه بازی اسکایریم است، چرا که بازی‌بازان وارد یک محیط بزرگ، افسانه‌ای و جهان‌باز می‌شوند. اگرچه بازی به خاطر داستان پر از دایناسور و گسترده‌ی خود مورد تمجید قرار گرفت، اما به خاطر سخت بودن زیاد و زمان زیادی که گیمرها باید برای انجام کارهای جزئی صرف می‌کردند، مورد انتقاد قرار گرفت.

نوشتار مرتبط:  بزرگان هنر هشتم: 10 بازی‌ساز تأثیرگذار در طول تاریخ 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های دایناسوری تاریخ Star Fox Adventures​

6. Star Fox Adventures​

ماجراهای استار فاکس، یک بازی به شدت عجیب و جالب بود. برای اولین بار، فاکس مک‌کلاود از سفینه‌ی خود جدا شده و اجازه پیدا کرده بود تا در یک ماجراجویی زلدا‌گونه قرار بگیرد. همچنین او توسط دایناسورها احاطه شده بود.

بعدها معلوم شد که Star Fox Adventures​ از یک بازی کنسول N64 به نام سیاره‌ی دایناسور که Rare در حال خلق آن بود، سر برآورده. در حقیقت نینتندو و Rare جلسه‌ای محرمانه داشتند و در آن به توافق رسیدند تا سیاره‌ی دایناسور و مجموعه‌ بازی استار فاکس را در هم ادغام کنند. در نتیجه Star Fox Adventures​ خلق شد.

نوشتار مرتبط:  پرچم‌داران وحشت و بقا: 5 بازی ترسناکی که نیاز به بازسازی دارند 

پارک ژوراسیک

5. Jurassic Park (Nemesis)​

وقتی پارک ژوراسیک در سال ۱۹۹۳ منتشر شد، دو نسخه بازی ویدئویی که رقیب هم بودند هم‌زمان عرضه شدند. یکی برای جنسیس و یکی هم برای SNES. این 2 بازی کاملاً متفاوت بودند؛ نسخه‌ی SNES نمایی بالا به پایین داشت و بازی مخصوص جنسیس یک بازی پیمایشی بود.

بازی‌بازان و منتقدین توافق نظر داشتند که نسخه‌ی جنسیس بسیار بهتر بود. این نسخه، اولین بازی‌ای بود که بازی‌بازان را در گود مبارزه با دایناسورهایی خارق‌العاده قرار می‌داد و حتی یک حالت بازی هم داشت که بازی‌بازان می‌توانستند به عنوان یک ولاسیرپتر بازی کنند.

نوشتار مرتبط:  به نام پدرخوانده؛ مروری بر کارنامه‌ی شینجی میکامی افسانه‌ای به مناسبت تولد این اسطوره 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های دایناسوری تاریخ Jurassic World Evolution

4. Jurassic World Evolution​

بعضی از ترندها در دنیای بازی‌های ویدئویی هستند که می‌آیند و می‌روند، ولی بازی‌های شبیه‌سازی کسب‌وکار از زمان ابداع بازی‌های ویدئویی محبوب بوده‌اند. در بازی تکامل دنیای ژوارسیک، بازی‌بازان وظیفه دارند تا پارک دایناسورهای خودشان را راه بیندازند، با این هدف که از آن سود کسب کنند.

این کار نیازمند جفت‌گیری و جوجه‌کشی دایناسورها، ساختن حصار و سالم نگه‌داشتن دایناسورهاست. با این وجود، در این بازی که به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های شبیه‌سازی کسب‌وکار شناخته می‌شود، فاجعه‌های ناگهانی مثل قطعی برق، تغییرات آب‌وهوایی و فرار دایناسورها، بازی‌بازان را در حالت آماده‌باش قرار می‌دهد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Horizon Zero Dawn | زیر خط افق؛ رویایی زیباتر از واقعیت 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های دایناسوری تاریخ هورایزون

3. Horizon Zero Dawn​

برای طرفداران بازی‌های اکشن نقش‌آفرینی، تجربه‌ی هورایزن زیرو داون ضروری است. بازی‌بازان در این بازی در دنیایی بزرگ پر از دایناسورها و حیوانات مکانیکی قرار می‌گیرند. ربات‌ها در هورایزون در اصل به عنوان سلاح‌های نظامی خلق شده بودند، ولی خیلی زود تمام سیاره را تصاحب می‌کنند.

هورایزن زیرو داون فقط یک بازی هیجان‌انگیز نیست، بلکه به‌شدت زیباست. جدا از طراحی پیچیده هیولاهای مکانیکی، تک‌تک جنبه‌های دنیای بازی با جزئیات زیاد ساخته شده و طرفداران بازی می‌توانند منتظر انتشار دنباله‌ای با نام هورایزن: غرب ممنوعه در ادامه‌ی این سال باشند.

نوشتار مرتبط:  چگونه صدا و موسیقی تجربه‌ی ما از بازی‌های ویدیویی را دگرگون می‌سازند؟ 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های دایناسوری تاریخ توروک

2. Turok و Turok 2​

توروک که در اصل نام آن توروک: شکارچی هیولاست، یک بازی تیراندازی اول شخص برای کنسول N64 بود. گیمرها نقش تال‌ست، جنگجوی منتخب توروک را بازی می‌کنند‌ که باید از دنیا در برابر سرزمین گمشده (که یک قلمروی افسانه‌ای و پر از دایناسورها، هیولاها و بیگانه‌های خون‌خوار و وحشی است) محافظت کنند.

هم‌ نسخه‌ی اصلی بازی و هم دنباله‌ی آن (که آن هم روی N64 منتشر شد) با بازخوردهای مثبت مواجه شدند و هنوز هم به عنوان 2 مورد از بهترین بازی‌های این کنسول شناخته می‌شوند‌. این بازی‌ها آنقدر محبوب مانده‌اند که نسخه‌های ریمستر شده‌ی آن‌ها حتی برای پلی‌استیشن ۴، سوئیچ و ایکس‌باکس وان هم منتشر شده‌اند.

نوشتار مرتبط:  زیبارویان پدرخوانده؛ نگاهی به شخصیت‌های زن خلق شده توسط استاد شینجی میکامی 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های دایناسوری تاریخ داینو کرایسیس

1. Dino Crisis و Dino Crisis 2​

زمانی که نسخه‌ی اصلی داینو کرایسیس در سال ۱۹۹۹ برای پلی‌استیشن منتشر شد، از سوی بسیاری از منتقدین لقب “رزیدنت اویل با دایناسورها” را دریافت کرد. طبیعتاً روند بازی وحشت و بقا در رزیدنت اویل، در ترکیب با دایناسورها یک فرمول موفق بود. این بازی بعدها به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های پلی‌ استیشن وان در تمام تاریخ بدل شد‌.

دنباله‌ی این بازی هم با استقبال منتقدین و مخاطبان مواجه شد. این نسخه از بازی بیش‌تر به سمت ماجراجویی میل داشت تا وحشت. و حالت‌های پیچیده و جدید بسیاری را خلق کرد. داینو کرایسیس ۲ هنوز هم به عنوان یکی از بهترین بازی‌های پلی‌ استیشن وان به خاطر آورده می‌شود. ولی متأسفانه هیچ‌وقت مورد بازتدوین یا انتشار مجدد قرار نگرفت.

Dino Crisis 2​

نظر شما درباره‌ی رتبه‌بندی بهترین بازی‌های دایناسوری تاریخ چیست؟ بهترین بازی از نظر شما کدام است؟ آیا بازی خاصی را از قلم انداخته‌ایم؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

Avatar for بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها