پردازنده‌ی Exynos 1080 از سامسونگ، سریع‌تر از Snapdragon 888 است

Exynos 1080

به گزارش ساویس‌گیم، سامسونگ پردازنده‌ی جدید خود را معرفی کرد. معرفی این پردازنده شوکه کننده بود از این جهت که غیرمنتظره بود. بعد از معرفی مشخص شد که این پردازنده Exynos 1080 می‌باشد. پردازنده‌ای میان رده و متفاوت با پرچم‌دارانی چون Exynos 2100. با این حال این موضوع این حقیقت را کتمان نمی‌کند که سامسونگ سازنده‌ی این تراشه است.

بنابراین ما برای مقایسه سراغ +Snapdragon 865 رفتیم. برنده‌ی قطعی این مقایسه با اختلاف Exynos 1080 بود و این مهم امید ما را به شدت بالا برد. با بررسی آمار و ارقام این پردازنده متوجه شدیم که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که این یک تراشه‌ی پرچم‌دار نیست. با این وجود به عنوان یک میان رده قدرت فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داده است.

تا آنجا که به مشخصات مربوط می‌شود، Exynos 1080 با استفاده از فرایند 5 نانومتری سامسونگ ساخته شده است. و دارای یک هسته‌ی Cortex-A78 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، سه هسته‌ی Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز به همراه چهار هسته Cortex-A55 در فرکانس 2 گیگاهرتز است.

همچنین از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G78 ARM که دارای 10 هسته است استفاده می‌کند. Exynos 1080 از LPDDR4X و LPDDR5 RAM، فضای ذخیره سازی UFS 3.1، پیکربندی دوربین تا 200 مگاپیکسل و صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز پشتیبانی می‌کند.

جدیدترین تراشه‌ی Exynos همچنین به NPU اختصاصی مجهز است. که برای انجام سریعتر هوش مصنوعی و کارهای یادگیری ماشین بسیار مناسب است. این پردازنده یک مودم 5G یکپارچه را به همراه دارد که از امواج زیر 6 گیگاهرتز و mmWave 5G پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، شما از ویژگی‌هایی مانند GPS ،Wi-Fi 6، بلوتوث 5.2، ضبط فیلم تا 4K/60FPS و پخش فیلم 4K HDR10 + برخوردار هستید. در زمان نوشتن این مقاله، هیچ دستگاه سامسونگ گلکسی با Exynos 1080 معرفی نشده است. اما با توجه به قدرت فوق‌العاده و در عین حال میان رده بودن، ما دوست داریم سامسونگ این پردازنده را به عناوین اصلی خود بیاورد.

خب دوستان نظرتان چیست؟ از تشدید رقابت در حوزه‌ی پردازنده‌های موبایل استقبال می‌کنید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها