مشکلات سایبرپانک 2077 روی کنسول‌های نسل هشت ناشی از پردازنده‌ی ضعیف آن‌هاست!

سایبرپانک 2077 cyberpunk 2077

به گزارش ساویس‌گیم، بازی سایبرپانک 2077 با مشکلات فراوانی روی کنسول‌های نسل هشت عرضه شد. شاید این مشکلات فنی و باگ‌ها با به‌روزرسانی برطرف شود. اما به نظر می‌رسد که CD Projekt RED کار سختی در پیش داشته باشد. چرا که سایبرپانک 2077 عملاً بر روی کنسول‌های PS4 و XBOX One غیر قابل بازی است.

به نقل از گزارش جدید دیجیتال فاندری مشکل اصلی از پردازنده‌های جگوار می‌باشد. گواه این ادعا اینجاست که در عین ضعیف‌تر بودن پردازنده‌ی گرافیکی Xbox Series S از Xbox One X ولی سری اس به مراتب عملکرد بهتری را در سایبرپانک 2077 ارائه می‌دهد. پلی‌استیشن 5 برای اجرای بازی از همان کدهای پلی‌استیشن 4 استفاده می‌کند و تنها نرخ فریم بازی آزاد است.

در عوض اوضاع برای ایکس‌باکس‌ها متفاوت است. بازی بر روی ایکس‌باکس سری ایکس و اس از کیفیت و جزئیات بالاتر شخصیت‌ها، ماشین‌ها و دیگر اجزا برخوردار است. نکته‌ی جالب هم اینجاست که سری اس عملکرد بهتری از ایکس‌باکس وان ایکس ارائه می‌دهد. که برمی‌گردد به وضعیت پردازنده. می‌پرسید چطور؟ جواب واضح است، زیرا سری اس پردازنده‌ی گرافیکی و حافظه‌ی رَم ضعیف‌تر و کمتری دارد. بنابراين گزینه‌ای که باقی می‌ماند پردازنده‌ی جگوار است. این پردازنده‌ها پیش از این نیز دردسر ساز شده‌اند. در حقیقت پردازنده‌ی پلی‌استیشن 3 نیز این پردازنده‌های جگوار به مراتب قدرتمندتر است. پیش از این شاهد عملکرد افتضاح این پردازنده‌ها در بازی Control بودیم.

البته این وسط یک جای کار می‌لنگد! پلی‌استیشن 4 پرو عملکرد بهتری از وان ایکس ارائه می‌دهد! آن هم در حالی که پردازنده‌ی ضعیف‌تری از آن کنسول دارد. واقعاً این مسئله‌ی بهینه‌سازی‌ سایبرپانک 2077 پیچیده است. البته CD Projekt RED سر ویچر 3 نیز عملکرد نامناسبی در زمینه‌ی بهینه‌سازی داشته است و چندان عجیب نیست.

به هرحال بازی Cyberpunk 2077 هم‌اکنون برای PS4, Xbox One, PC و گوگل استادیا در دسترس است. نسخه‌ی مخصوص PS5 و Xbox Series X در زمان نامشخصی عرضه خواهد شد.

خب همراهان نظرتان چیست؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها