چه عاملی باعث پایین کشیده شدن فیلم شکارچی هیولا از سینماهای چین شد؟

Monster Hunter شکارچی هیولا

به گزارش ساویس‌گیم، فیلم شکارچی هیولا، فیلمی در ژانر فانتزی و اکشن است که پل دبیلو.اس.اندرسون نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌‌گی آن را بر عهده داشته  است. و همسر ایشان  میلا یوویچ هم در آن ایفای نقش کرده است.

شکارچی هیولا از بازی کامپیوتری به همین نام برگرفته شده است. محبوبیت جهانی فرانچایز شکارچی هیولا یا مانستر هانتر باعث اقبال عمومی مردم چین شده بود. و همچنین بازی یک رپر آسیایی_آمریکایی به نام جین هم خالی از لطف نبوده است. این فیلم در چین اکران شد و قرار بود که سه هفته روی پرده باشد و سپس 25 دسامبر در آمریکا اکران شود.

در روز اول اکران در چین این فیلم توانست 5.19 میلیون دلار فروش داشته باشد و در جایگاه سوم فروش قرار بگیرد. اما در همان شب سینماها این فیلم را کنار گذاشتند و خشم مردم چین برانگیخته شد. علت این خشم هم سکانسی در این فیلم بودکه توهین نژادی تلقی می‌شد.

در یک سکانس 10 ثانیه‌ای از این فیلم یک مرد سفیدپوست و جین که که شخصیت آسیایی دارد در حال رانندگی با سرعت بالا هستند. جین که شخصیت آسیایی دارد می‌گوید:<به زانو هایم نگاه کن>و مرد سفیدپوست می‌پرسد<این چه جور زانویی است؟>و او می گوید چینی!

و بر بخش آخر کلمه تاکید کرد. که به انگلیسی می شود چای_نیز و”نیز” هم به معنای زانو است. در حقیقت یک جور بازی با کلمات سطح پائین و سخیف بود.

این بخش از فیلم که برای چینی‌ها با زیرنویس چینی بود آنها را یاد شعر تحقیرآمیز دوره‌ی استعمار انداخت. شعری نژادپرستانه که آتش خشم آن‌ها را برانگیخت. و همین کافی بود تا توفانی در شبکه های اجتماعی به وجود آید.

علاقه‌مندان این بازی ویدیویی امیدوار بودند که با سانسور این صحنه اکران این فیلم از سر گرفته شود اما خیلی‌ها هم معتقد بودند که پخش فیلم به کل باید متوقف شود.

از جمله کاربرانی هستند که در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسند: اگر مجازات جدی برای این فیلم در نظر گرفته نشود، در آینده دیگران نیز سعی می‌کنند تا چین را تحقیر کنند. زیرا فکر می‌کنند در نهایت آن بخش تحقیرآمیز از اثرشان حذف می‌شود و آنها می‌توانند به کارشان ادامه بدهند و حرفشان را هم زده‌اند.

نظر شما چیست؟ چه واکنشی را مناسب می‌دانید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها