مایکروسافت: ایکس‌باکس به سنگ بنا و پایه و اساس استراتژی ما تبدیل شده است

ایکس‌باکس مایکروسافت

به گزارش ساویس‌گیم، سال‌هاست که بسیاری در مورد پایان عصر کنسول‌ها  صحبت می‌کنند. اما طبق گفته‌ی مایکروسافت، کنسول‌های ایکس‌باکس در واقع به عنوان پایه و اساس استراتژی پیش روی  مایکروسافت قرار گرفته‌اند. آیا این نسل کنسولی آخرین چرخه‌ی کنسول‌ها به آن شکل که ما می‌شناسیم خواهد بود؟ این سؤالی است که اکنون مدتی است بسیاری در پی پاسخ آن هستند. بسیاری انتظار داشتند که آخرین کنسول‌ها همین کنسول‌های نسل 9 باشند. خصوصاً با توجه به رفتار مایکروسافت که به شدت روی cloud و سرویس اشتراک بازی خود یعنی Xbox Game Pass سرمایه گذاری کرده است. وقتی مایکروسافت Xbox Series X را معرفی کرد، این احتمالات اشتباه انگاشته شدند.

اما آیا مایکروسافت پس از این نسل کنسول دیگری عرضه خواهد کرد؟ در حال حاضر این موضوع در حد حدس و گمان باقی مانده است. اما در کنفرانس جهانی فناوری، رسانه و ارتباطات راه دور Barclays 2020، مایکروسافت ممکن است در مورد آنچه قرار است در آینده ارائه دهد جزئیاتی به اشتراک گذاشته است.

تیم استوارت، مدیر ارشد امور مالی ایکس باکس درمورد نقش کنسول‌ها در آینده گفت که کنسول‌های فیزیکی ایکس باکس برای مدل تجاری مایکروسافت واقعاً مهم شده‌اند. زیرا کنسول به بخشی از معمای استراتژی این شرکت تبدیل شده است.

مدیر عامل ایکس‌باکس در اینباره گفت: “من فکر می‌کنم در طول 20 سالی که اینجا هستم، هر بار به نوعی گفتیم که این آخرین نسل کنسول است. اما در واقع، آنچه حقیقت دارد این است که این کنسول به سنگ بنای اصلی و پایه‌ی استراتژی ما تبدیل شده است. این کنسول دنیایی دارد که 3000 بازی روی آن کار می‌کنند. و شما می‌توانید آن‌ها را به xCloud منتقل کرده و اجرا کنید.”

وی ادامه داد: “ما در مورد یک اکوسیستم فکر می‌کنیم، بر خلاف طرح Netflix درباره‌ی مشترکین یا سیستم Facebook در مورد کاربران فعال ماهانه. ما درباره آن اکوسیستم و جامعه‌ی کاربران فکر می‌کنیم که کنسول نیز در آن مهم است. اما رشد در مایکروسافت و رشد در این رده همه مربوط به کامپیوتر، موبایل و در مورد گسترش جغرافیایی است. “

صحبت‌های ارائه شده تا حدودی جالب است و نکاتی را روشن می‌کند.

آیا شما انتظار یک ایکس‌باکس دیگر را دارید؟ این نسل کنسولی چقدر به طول خواهد انجامید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها