آلیتا: فرشته‌ی جنگ | معرفی و بررسی فیلم علمی تخیلی Alita: Battle Angel

آلیتا: فرشته‌ی جنگ

امروزه استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته برای فیلم سازی یکی از عناصر مهم جهش فیلم و پیشرفت آن در دنیای سینماست. روشن است که به کارگیری این عناصر بر تاثیرگذاری فیلم می‌افزاید مخصوصاً در فیلم‌های فانتزی و علمی تخیلی. در این مقاله قصد داریم به فیلم آلیتا: فرشته‌ی جنگ بپردازیم، با ساویس‌گیم همراه باشید.

با این حال کسانی هستند که با بکارگیری‌ CGI مخالفت می‌کنند و تاکید بر استفاده‌ از صحنه‌های طبیعی اکشن دارند. ولی در هر صورت بازار این تکنولوژی داغ است و طرفداران خودش را دارد.

فیلم آلیتا: فرشته‌ی جنگ به کارگردانی رابرت رودریگز و نویسندگی جیمز کارون یکی از اثرهایی می‌باشد که مانند خیلی از فیلم‌های هم رده پر از کشمکش‌های هیجانی و تخیلی است. همچنین می‌توان به صحنه‌های عاشقانه و احساسی این فیلم هم اشاره کرد.

محوریت داستان این فیلم به زمانی برمی گردد که دوره متمدن انسانی نابود شده است.  وقایع این فیلم در سال 2563 میلادی در جریان است.

شهر آهنی، مکانی است که علاوه بر مخوف و مهیج بودن، همه را به فکر وا می‌دارد. به این فکر که آیا دنیای انسان‌ها واقعاً نابود می‌شود؟ یا چنین دنیایی فانتزی ممکن است به وجود آید؟ که می توان این را پوئنی مثبت برای این فیلم درنظر گرفت.

در این شهر آدم‌های مختلفی زندگی می‌کنند. حتی می‌شود آدم هم نگوییم هر نوع موجودی را می‌توان تصور کرد! موضوع مهمی که در این شهر در حال رخ دادن است، این است که قدرتمندها در کمین سایبورگ‌های ضعیف‌تر هستند. هدف نیز این است که آنها را از بین برده و از قطعات‌شان برای فروش و استفاده‌ی مجدد بهره ببرند. تقریباً می‌توان گفت تعداد آدم‌های خوب این شهر به انگشت‌های دست می‌رسد. دکتر ایدو با بازی فوق‌العاده‌ی کریستف والتس یکی از معدود انسان‌های خوب این شهر است.

دکتر ایدو در بین زباله‌ها سر یک دختر جوان را پیدا می‌کند که هنوز زنده است. او این سر را با یک بدن سایبورگی (مخلوطی از ربات و انسان) پیوند می‌زند و نام او را آلیتا می‌نامد.

در ادامه‌ی فیلم آلیتا: فرشته‌ی جنگ شاهد ماجراهای متعدد و سراسر اکشنی هستیم که آلیتا رقم می‌زند

رزا سلزار در نقش آلیتا روحیه‌ای جنگنده و کنجکاو دارد. او برای رسیدن به هویتش ماجراجویی‌های زیادی می‌کند و کم کم هم به جواب سوالات خود دست پیدا می‌کند.

نخستین نمایش آلیتا: فرشته‌ی جنگ در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹، در اودئون میدان لستر بود، و سپس توسط فاکس قرن بیستم در ۱۴ فوریه ۲۰۱۹، در ایالات متحده به صورت ریل دی سه‌بعدی و آی‌مکس سه‌بعدی اکران شد. این فیلم هم مانند همه‌ی فیلم‌های علمی تخیلی با بودجه بالایی ساخته شد. در نهایت این فیلم ۴۰۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد، در حالی که ۱۷۰ میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده‌است. این مهم  آلیتا را تبدیل به نهمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹، و موفق‌ترین فیلم رودریگز از لحاظ سودآوری تا به امروز کرد.

این فیلم یعنی آلیتا: فرشته‌ی جنگ با واکنش‌های مختلفی از سوی منتقدان روبه رو شد. و موضوعی که قابل تامل است استفاده زیاد از تکنولوژی‌های رباتیک در فیلم بوده است. با این حال زیاد آزاردهنده نیست و فضای مصنوعی را ایجاد نمی‌کند.

با توجه به اینکه سازندگان هنوز زمینه‌چینی برای توضیح قسمت دوم این فیلم نداده‌اند، هیجان مخاطبان برای دیدن این فیلم ملموس نیست. و حتی مشخص نیست که قسمت دوم این فیلم با توجه به نظرهای متفاوت منتقدان ساخته شود.

فیلم آلیتا: فرشته‌ی جنگ فیلمی سراسر هیجان است و در برخی مقاطع تماشاگر را به تعجب و تامل وا می‌دارد. توصیه می‌کنم این فیلم را تماشا کنید. ما منتظر نظرهای شما هستیم.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها