قدر نادیده‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی

قدر نادیده‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی کت گراویتی راش کلمنتاین واکینگ دد دیکن سینت جان دیز گان

برخی از شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی هستند که به چنان محبوبیت و شهرتی می‌رسند که نماد هنرصنعت می‌شوند. ماریو، سونیک، لینک، مستر چیف و کریتوس از جمله این شخصیت‌های افسانه‌ای هستند. ولی شخصیت‌های قدر نادیده بازی‌های ویدیویی پس چی؟ در این مقاله قرار است به قدر نادیده‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی بپردازیم.

نوشتار مرتبط:  15 بازی مشابه جی تی ای که ارزش تجربه کردن را دارند 

Wei Shen – Sleeping Dogs وی شن از اسلیپینگ داگز بازی شبیه جی تی ای

Wei Shen – Sleeping Dogs

وی شن (Wei Shen) شخصیت اصلی بازی اسلیپینگ داگز (Sleeping Dogs) است. یک بازی اکشن سوم شخص جهان‌باز با گیم پلی مشابه جی تی ای که به حق خود نرسید و توجه کمی دریافت کرد. وی شن یک پلیس مخفی است که به زادگاه خود یعنی هنگ کنگ بازگشته تا در گروه خلافکاری Triads نفوذ کند. با این‌که وی شن در کار خود استاد و حرفه‌ای است، ولی رفته رفته متوجه می‌شود که بازگشت به زادگاه و ایفای نقش به عنوان یک فرد نفوذی در جهت دستگیری دوستان و آشنایان چندان کار راحتی نیست.

ماجرای وی شن بسيار پیچیده، عمیق و در مواقعی احساسی است. یکی از عناصر کلیدی در جهت موفقیت داستان و همذات‌پنداری مخاطب نیز شخصیت صیقل خورده و قدرتمند وی شن است. با این حال وی شن آن عشقی که لایقش بود را دریافت نکرد. حداقل در مقایسه با جان مارستون افسانه‌ای از رد دد ردمپشن یا کارل جانسون معروف به سی جی از جی تی ای سن آندریاس.

نوشتار مرتبط:  بهترین شخصیت‌های زن در بازی‌های ویدیویی 

قدر نادیده‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی Clementine – The Walking Dead کلمنتاین از واکینگ دد در گذر زمان

Clementine – The Walking Dead

وقتی بازی واکینگ دد عرضه شد، یک چیز کاملاً عیان بود، همه شخصیت اصلی بازی یعنی لی را دوست داشتند و پایان او قلب مخاطبان را فشرده کرد. با این حال، وقتی کلمنتاین در فصل‌های بعدی جا پای لی گذاشت و به شخصیت اصلی تبدیل شد، آن عشق و ستایشی که از لی می‌شد را کسب نکرد.

کلمنتاین کار خود را به عنوان کودکی که در تلاش برای بقا در آخرالزمان زامبی است آغاز کرد. با این‌که او ذاتاً شخصيتی قوی و مستقل بود که از پس کارهای خود برمی‌آمد، ولی در فصل اول برای بقا متکی به بزرگ‌ترها بود. این موضوع اما خیلی زود تغییر کرد. در طول فصل‌های آتی او رشد زیاد و خیلی سریعی پیدا کرد. البته این نوع تکامل در آخرالزمان زامبی زده چندان هم عجیب نبود. همان‌طور که تکامل شگفت‌انگیز AJ را در ادامه شاهد بودیم.

کلمنتاین خیلی زود تبدیل به شخصیتی شد که نه تنها می‌توانست از خودش مراقبت کند، بلکه به یک بانوی جوان قابل اتکا مبدل شده بود که وظيفه‌ی مراقبت از دیگران نیز بر عهده‌ی او گذاشته می‌شد. به عنوان مثال مراقبت از A.J در پایان فصل دوم. کلمنتاین شاید در ظاهر به شخصیتی جدی و خشن تبدیل شده باشد، ولی در پس این ظاهر گول زننده قلبی از طلا نهفته است.

نوشتار مرتبط:  10 شخصیت برتر پلی استیشن در طول تاریخ 

Sly Cooper – Sly Cooper اسلای کوپر راکون دزد با عصای قلابی

Sly Cooper – Sly Cooper

احتمالاً گیمرهای قدیمی و خوش ذوق با این گزینه مخالفت کنند و بگویند که اسلای کوپر در زمان خود فوق العاده محبوب بوده است، ولی نکته دقيقاََ همين‌جاست، در زمان خودش.

شخصیت اسلای کوپر و مجموعه بازی جذاب آن در دوران شکوهمند پلی استیشن 2 محبوب قلب‌ها بودند. اما هر چه زمان گذشت به دست فراموشی سپرده شدند. منظور من فقط کنار گذاشته شدن توسط سازنده اصلی یعنی ساکرپانچ نیست، چرا که آن‌ها با Ghost of Tsushima حسابی مشغول هستند، منتهی جامعه گیمرها نیز اسلای این راکون دوست داشتنی و جذاب را فراموش کرده‌اند.

همین الآن شما عشق طرفداران به دیگر بازی‌های سکوبازی هم دوره از جمله Ratchet & Clank, Jak & Dexter و Banjo & Kazooie را در انجمن‌ها پیدا خواهید کرد، ولی Sly Cooper به طور کامل فراموش شده است! شاید اسلای به یک همراه دوست داشتنی نیاز داشت تا عشقی که لایقش است را دریافت کند؟

به هر روی، Sly یک راکون زیرک و شجاع با قطب‌نمای اخلاقی درست است که آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفته.

نوشتار مرتبط:  10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت‌انگیزی دارند 

قدر نادیده‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی Senua – Hellblade: Senua’s Sacrifice هل بلید سنوا زنی مجنون با خالکوبی آبی دراز کشیده روی زمین

Senua – Hellblade: Senua’s Sacrifice

شاید بعد از تجربه یا تماشای بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice، باور کردنش سخت باشد که این بازی توسط یک استودیوی کوچک با تعداد نفرات محدود و بودجه اندک توسعه یافته است. نینجا تئوری این بازی را به صورت مستقل خلق کرد. Hellblade: Senua’s Sacrifice یک بازی زیبا با محوریت شخصیت سنوآ است. او با بیماری جنون دست و پنجه نرم می‌کند و همه چیز حول محور او می‌چرخد.

بیماری Senua او را وادار می‌کند تا خودش را در شرایط سخت و ماورائی تصور کند و با موجودات اهریمنی مبارزه نماید. هم‌زمان Senua باید با صداهای درون سرش نیز کنار بیاید و آن‌ها را تحمل کند.

شخصیت Senua پیچیده، شکسته و باورپذیر است. استودیوی Ninja Theory برای خلق این شخصیت پا را فراتر گذاشت و دست به تحقیقات فراوان و مشاوره با روان‌شناسان زد. ثمره این تحقیقات به ملینا یورگنز تحویل داده شد و او Senua را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشید. شخصیتی منحصر به فرد که چندان صحبتی از آن نمی‌شود. شاید پس از عرضه دنباله بازی در سال‌های آتی، Senua موفق به جلب توجه گیمرها و مخاطبان شود.

نوشتار مرتبط:  معرفی استودیوهای بازی‌سازی: بایوور BioWare 

قدر نادیده‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی Hawke – Dragon Age 2 والپیپر زیبا هاوک دراگون ایج 2

Hawke – Dragon Age 2

بازی دراگون ایج 2 جهان مجموعه را گسترش داد و به مرزهای جدیدی برد، اما متأسفانه توسط عده‌ای از طرفداران بازی نخست که انتظارات فراوانی داشتند مورد توجه قرار نگرفت.

با وجود این‌که بازی نتوانست موفقیت پیشین را کسب کند، اما یک چیز مورد اتفاق بود و آن شخصیت‌پردازی و تکامل فوق العاده هاوک به عنوان شخصیت اصلی است.

بازی نخست یک شخصیت بی نام و نشان را در اختیار مخاطبان می‌گذاشت که آن را شخصی‌سازی کنند و یک پس‌زمینه برای آن انتخاب نمایند. دراگون ایج 2 اما یک مسیر متفاوت را انتخاب کرد و یک شخصیت ساخته و پرداخته را به گیمرها عرضه کرد که تنها می‌توانستند جنسیت او را مشخص کنند.

با این‌که برخی از طرفداران به دلیل نبود قابلیت شخصی‌سازی گسترده هاوک ناراحت شدند، اما ارائه یک شخصیت ساخته و پرداخته نیز مزیت‌های خاص خود را دارد.

هاوک یک شخصیت جسور، با اعتماد به نفس و حامی بود. او همان اندازه که به خانه و کاشانه خود عشق می‌ورزید به اطرافیان خود نیز توجه داشت. هاوک حاضر بود هر کاری را برای اشخاص یا چیزهایی که دوست دارد انجام دهد.

هاوک یک شخصیت فوق العاده است. اما معمولاً توسط افرادی که تفاوت‌های بازی دوم با نخست را دوست ندارند نادیده گرفته می‌شود.

نوشتار مرتبط:  چه بلایی سر Days Gone 2 آمد؟ 

Deacon St. John – Days Gone دیکن سینت جان از دیز گان سوار موتور سارا پشت سر او

Deacon St. John – Days Gone

بازار بازی‌های زامبی محور در سال‌های اخیر اشباع شده است و دیز گان تلا‌ش زیادی برای متفاوت نشان دادن خود نکرد. اما یک نکته کاملاً واضح و مبرهن بود و آن هم شخصیت‌پردازی استثنائی و رشد دیکن سینت جان دوست داشتنی است.

شخصیت اصلی بازی یک زامبی کش قهار و همه فن حریف به مانند سایر شخصیت‌های این سبک است. دیکن سینت جان به مانند دریل از واکینگ دد و جوئل از لست اف اس است.

او کودکی سختی را پشت سر گذاشته، اوقات پرتنشی را در ارتش گذرانده و به عنوان مکانیک اوضاع نسبتاََ آرامی را تجربه کرده است. تا اینکه آخرالزمان زامبی از راه می‌رسد و همسرش را از او می‌گیرد.

شاید دیکن سینت جان از نظر شما یک شخصیت تیپیکال از قهرمانان داستان‌های اکشن با ظاهری عضلانی و بی خیال باشد. این موضوع با توجه به وقایعی که بر او گذشته تا حدودی قابل درک است، اما همه ماجرا نیست.

قرار نیست همه شخصیت‌ها پیام آورنده امید باشند. دیکن گذشته‌ای تاریک دارد و به تبع آن شخصیت خاکستری و تاریک‌تری به نسبت دیگران است. ظاهراً همین موضوع به مذاق برخی از مخاطبان خوش نیامده و شخصیت جذاب دیکن سینت جان به ناحق مهجور مانده است.

نوشتار مرتبط:  داستان Gravity Rush؛ جواهری ناشناخته 

قدر نادیده‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی کت از گراویتی راش یک سیب قرمز در دست Kat – Gravity Rush

Kat – Gravity Rush

بازی گراویتی راش (Gravity Rush) یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن است. این شاهکار بی همتا نخست برای پلی استیشن ویتا عرضه شد. اما خوشبختانه شاهد ریمستر شدن آن برای پلی استیشن 4 و در ادامه عرضه یک دنباله شایسته برای آن بودیم.

با این‌که بازی روی کنسول محبوب پلی استیشن 4 عرضه شد، اما متأسفانه باز هم آن عشقی که لایقش است را دریافت نکرد. Gravity Rush طرفداران خاص و ویژه‌ای دارد و بنده نیز با افتخار یکی از طرفداران این مجموعه دوست داشتنی هستم. اما شوربختانه تعداد طرفداران این بازی انحصاری پلی استیشن اندک است، به خصوص در مقایسه با عناوین بلاک باستری همچون God of War, Ratchet & Clank و Horizon Zero Dawn.

البته‌ این مقاله قرار نیست درباره مهجور ماندن بازی شاهکار Gravity Rush صحبت کند. بلکه موضوع اصلی نادیده گرفته شدن Kat به عنوان شخصیت اصلی بازی است. ولی به هر حال این دو موضوع در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

افراد زیادی Gravity Rush را تجربه نکرده‌اند، که اگر می‌کردند متوجه می‌شدند که Kat عجب شخصیت با حال، پر انرژی و بامزه‌ای است. او یکی از بهترین شخصیت‌های پلی استیشن در تاریخ است و من به همه توصیه می‌کنم که اگر پلی استیشن ویتا یا پلی استیشن 4 دارید حتماً Gravity Rush را تجربه کنید تا با این شخصیت فوق العاده آشنا شوید. خبر خوب این‌که بازی در سرویس پلی استیشن پلاس نیز قرار گرفته و کاربران این سرویس روی پلی استیشن 4 یا پلی استیشن 5 می‌توانند بازی را به رايگان تجربه کنند. پس چرا معطلید؟

این هم از قدر نادیده‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی که در اینجا فقط به تعدادی از آن‌ها اشاره کردیم. قطعاً شخصیت‌های قدر نادیده دیگری هم هستند که ما از قلم انداخته‌ایم، بنابراین چطور است که شخصیت محبوب خودتان که فکر می‌کنید آن‌چنان مورد توجه قرار نگرفته را به ما و دیگر خوانندگان در بخش نظرات معرفی کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

3.5 4 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها