معرفی فیلم مست عشق | به علاوه‌ی اطلاعات تکمیلی و تاریخ اکران

معرفی فیلم مست عشق | به علاوه‌ی اطلاعات تکمیلی و تاریخ اکران مست عشق شهاب حسینی هانده ارچل پارسا پیروزفر

فیلم مست عشق (Intoxicated by Love) محصول مشترک ایران و ترکیه به کارگردانی حسن فتحی است. این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس را روایت می‌کند؛ و با حضور بازیگرانی مانند شهاب حسینی، حسام منظور و پارسا پیروزفر توجه عده زیادی را به خود جلب کرده است. چیز ملموس‌تری که قابل ذکر است حضور بازیگران ترکیه‌ای در کنار بازیگران ایرانی می‌باشد. از این بین می‌توانیم به کسانی مثل هانده ارچل (Hande Erçel)، سلما ارگچ (Selma Ergeç)، بوراک توزکوپاران (Burak Tozkoparan) و بوران کوزوم (Boran Kuzum) اشاره کنیم.

بیشتر قسمت‌های این فیلم در ترکیه فیلم‌برداری شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. تقریباً همه منتظر خبر اکران این فیلم تاریخی هستند. با این حال حواشی این فیلم زیاد است! دعوای سرمایه‌گذاران ایرانی و ترکیه‌ای و بیانیه‌های رسانه‌ای متعددی که توسط کارگردان فیلم و سرمایه گذاران منتشر می‌شود همه را سردرگم کرده است.

بازیگران فیلم مست عشق بنسو سورال شهاب حسینی پارسا پیروزفر بوران کوزوم

خلاصه داستان فیلم مست عشق

این فیلم برشی از زندگی مولوی و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری است و در این اثر هنرمندان بنامی چون شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، پارسا پیروزفر در نقش مولانا حضور دارند؛ همچنین هنرمندان محبوب ترکیه‌ای چون بنسو سورال (Bensu Soral) در نقش مریم، هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون (دختر مولانا) و ابراهیم چلیککول (İbrahim Çelikkol) در نقش اسکندر به ایفای نقش پرداختند.

فهرست بازیگران مست عشق

بازیگر نقش
پارسا پیروزفر مولانا
شهاب حسینی شمس تبریزی
بوراک توزکوپاران سلطان ولد
بوران کوزوم علاءالدین
هانده ارچل کیمیا خاتون
بنسو سورال مریم
سلما ارگچ همسر مولانا (کِرّا خاتون)
حسام منظور حسام‌الدین چلبی
ابراهیم چلیک‌کول اسکندر

حواشی اکران فیلم مست عشق

خبرنگار صدا و سیما در این خصوص  اعلام کرد:

تدوین نهایی فیلم حسن فتحی به پایان رسیده؛ و قرار است به‌زودی پخش جهانی شود! «مست عشق» به دو شکل سریال و فیلم سینمایی تدوین شده و مذاکرات پخش ایران آن ادامه دارد و ان شاءالله در ایران هم اکران بشود.

حسن فتحی کارگردان فیلم مست عشق از نمای نیم رخ

حسن فتحی پیش از این گفته بود طرف ترکیه‌ای، بدون اجازه او «مست عشق» را به صورت سریال تدوین کرده و قصد دارد در ترکیه آن را پخش کند. درآخرین اخباری که سال ۱۴۰۰ درباره این پروژه منتشر شد، حسن فتحی گفته بود: «طبق آخرین صحبتی که با آقای علیزاده، سرمایه‌گذار ایرانی فیلم داشتم طرف ترک اعلام کرده بوده که حاضر است سهم خود را بفروشد و برای این کار هم مبلغ سه میلیون دلار را پیشنهاد داده بود.»

او همچنین گفته بود: «این مسئله از سوی سرمایه‌گذار ایرانی با مخالفت مواجه شد، چون مشخص نیست بنا بر چه استدلالی این پیشنهاد با چنین رقم عجیبی مطرح شده است. بنابراین، ابتدا درخواست شد که طرف ترکیه‌ای اسناد و مدارک خود را ارائه کند و با تعیین یک حسابرس مالی مشخص شود اساساً آن‌ها چقدر برای این کار هزینه و بر چه مبنایی این مبلغ را درخواست کرده‌اند.» فتحی همچنین گفته بود چند سکانس کوتاه مربوط به قونیه هنوز فیلمبرداری نشده است.

پشت صحنه فیلم برداری مست عشق در قونیه ترکیه

تاریخ اکران مست عشق

فیلم مست عشق کی پخش می‌شود؟ فیلم «مست عشق» از تاریخ 10 فروردین 1403 در سینماهای ترکیه اکران خواهد شد. اکران این فیلم در ایران تا به این لحظه نامشخص است و باید دید با توجه به اکران در ترکیه آیا تصمیمی برای اکران چه در سینماها یا در شبکه نمایش خانگی گرفته خواهد شد یا خیر.

همانطور که انتظار می رفت، این فیلم هواداران زیادی در ترکیه و ایران دارد. از این رو همه بی‌صبرانه منتظر اکران این فیلم هستند. تاریخ دقیق اکران این فیلم در ایران مشخص نیست. اخبار سینما و مقالات سینمایی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها